Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Nästa polermaskin...
-
- Medlem
Nästa polermaskin...
Idag använder jag Biltemas blå dubbeltrissa men den vibrerar något vansinnigt. Vilken maskin rekommenderas när det är dags att byta? (Jag letar ingen proffsmaskin för flera tusen kronor) Claes ohlson har ju en som verkar vara snarlik men den kanske har samma låga detaljkvalitet som Biltema och samma vibrationer?
Senast redigerad av 4 dyltabruk, redigerad totalt 14 gång.
- Nisse
- Sponsor
- Kontakt:
Re: Nästa polermaskin...
AEG Polermaskin PE 150 Setdyltabruk skrev:Idag använder jag Biltemas blå dubbeltrissa men den vibrerar något vansinnigt. Vilken maskin rekommenderas när det är dags att byta? (Jag letar ingen proffsmaskin för flera tusen kronor) Claes ohlson har ju en som verkar vara snarlik men den kanske har samma låga detaljkvalitet som Biltema och samma vibrationer?
1st Polermaskin PE 150
1st Lammullshätta 150mm
1st Polersvamp Medelhård 150mm
1st Polersvamp Extra mjuk 150mm
1st Västa för transport och förvaring
Ligger i handeln på ca: 2500kr....
Tror du måste upp i dom pengarna för att du skall bli nöjd...

Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
- Stupid-Flanders
- Trogen Medlem
Vill du ha en ny dubbeltrissa eller tänkte du gå över på roterande???
Senast redigerad av 4 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gång.
Black isn't a color, it's a part time job!
- jujimbo
- Entusiast
Vad jag tror är att alla dubbeltriss maskiner för 299 och upp till lite under tusenlappen kommer från samma fabrik,jag menar biltema,covtec bruksbo mfl ser samma ut låter samma och går sönder på samma sätt
Är nog bara namn och färg på maskinen som skiljer.

Är nog bara namn och färg på maskinen som skiljer.
Senast redigerad av 4 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.
-
- Medlem
Själv kommer jag inte alls överrens med AEGn.. Testat kanske 30 min bara men ändå.
För dom pengarna hade jag plockat hem en Makita från UK.
http://www.axminster.co.uk/product.asp? ... =1&jump=44
Handlar ofta därifrån å det funkar hur bra som helst.
För dom pengarna hade jag plockat hem en Makita från UK.
http://www.axminster.co.uk/product.asp? ... =1&jump=44
Handlar ofta därifrån å det funkar hur bra som helst.
Senast redigerad av 4 TommyJ, redigerad totalt 14 gång.
-
- Medlem
Jag ska börj med en sådan operation.Viktigt är att motvikterna sitter exakt mot varandra, som dom på min bild.
Tack samtliga för alla tips!
Senast redigerad av 4 dyltabruk, redigerad totalt 14 gång.
- Funk
- Moderator
MIn maskin mådde dessutom bra av lite mer fett i växelhuset...
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- jojje
- Entusiast
Aha nu måste jag också ut och skruva isär och kolla hur vikterna sitter i min occilerande skakningsmaskin, bra tips
.

Senast redigerad av 4 jojje, redigerad totalt 14 gång.
- jojje
- Entusiast
Är nu färdig med ''operationen'', det diffade 1kugg fel på vikterna samt att fettet inte var överflödigt om man säger såjojje skrev:Aha nu måste jag också ut och skruva isär och kolla hur vikterna sitter i min occilerande skakningsmaskin, bra tips.

Ska polera/lackskydda en Honda CRV ikväll, då får jag känna om justeringen gjorde någon nytta.
Om du kör i luften så kan du känna om vibrationerna har minskat!
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.
- jojje
- Entusiast
Jojo gjorde så men kände ingen drastisk skillnad, blir nog annat när man polerar/lackskyddar kanskeGöran skrev:Om du kör i luften så kan du känna om vibrationerna har minskat!

-
- Medlem
Bra tips...skall kolla min maskin även så innan jag mekar med svärmors Hyindai... 

Senast redigerad av 4 peterv, redigerad totalt 14 gång.
-
- Ny Medlem
Tja vad säger man? "Man får vad man betalar för" kanske?

Gissa om den känns bättre nu.

Lite halvt of topic måste jag säga att den här Biltema-maskinen känns sämre än den Bruksbon jag köpte för ≈ 6 år sedan (då Rusta precis började sälja dom för 1000:-). Skillnaden är inte som natt och dag men Bruksbon går lite tystare och jämnare samt att jag inte behövde justera motvikterna på den. Ja, det var bättre förr...
Hasse:
Grymt tips där, jag tror du har fått halva forumet att skruva på sina maskiner nu

Gissa om den känns bättre nu.

Lite halvt of topic måste jag säga att den här Biltema-maskinen känns sämre än den Bruksbon jag köpte för ≈ 6 år sedan (då Rusta precis började sälja dom för 1000:-). Skillnaden är inte som natt och dag men Bruksbon går lite tystare och jämnare samt att jag inte behövde justera motvikterna på den. Ja, det var bättre förr...

Hasse:
Grymt tips där, jag tror du har fått halva forumet att skruva på sina maskiner nu

Senast redigerad av 4 Volk, redigerad totalt 14 gång.
- jojje
- Entusiast
Jodå den blev en nyans lugnare, som sagt 1kugg felade det bara
.

-
- Medlem
På vilket sätt håller den bättre kvalité? Ser ju identisk ut med Biltema/CO/Rusta... Jag inbillar mig bara att den är dyrare pga. loggan som sitter på den...Jill skrev:Likvärdig men bättre kvalitet så rekommenderar jag denna varmdyltabruk skrev:Idag använder jag Biltemas blå dubbeltrissa men den vibrerar något vansinnigt. Vilken maskin rekommenderas när det är dags att byta? (Jag letar ingen proffsmaskin för flera tusen kronor) Claes ohlson har ju en som verkar vara snarlik men den kanske har samma låga detaljkvalitet som Biltema och samma vibrationer?![]()
![]()
http://shop.bollnasbilvard.se/default.a ... c-182.aspx
http://www.prorecond.se/webshop/index.p ... ductId=363
Senast redigerad av 4 Bewsfroe, redigerad totalt 14 gång.
-
- Trogen Medlem
Jag har en rusta maskin som verkar odödlig. Kvalten varierar nog stort på billiga maskiner.
Nuförtiden lägger jag mest vax med den men den har varit med på minst 100 bilar.
Nuförtiden lägger jag mest vax med den men den har varit med på minst 100 bilar.
Senast redigerad av 4 deciso, redigerad totalt 14 gång.
- Funk
- Moderator
Min Biltemahäck har följt med i en bra bit över två år utan att tappa andan... och än så visar den inga tecken att ta slut. Sedan undrar jag om inte den oranga Lahegamaskinen är exakt likadan som Biltemas...
/Thomas
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse