Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

storlek rondell

Poleringssätt och produktval.
hofvander
Ny Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 08 jan 2009 21:27

storlek rondell

Inlägg av hofvander » 10 jan 2009 22:50

Hej är ny på forumet ( har gjort en presentation) och har ett par frågor:


Tänkte inhandla en Flex XC 3401 VRG, och undrar då vilken storlek på rondeller är lämpligt för denna maskin, och kan man byta till mindre fästplattor om man vill, som man kan på min lilla roterande flex.

Skulle va bra om någon har koll på detta, jo, en sak till som jag nämnde i min presentation, kan någon förklara på ett enkelt sätt hur man får in bilder på detta forum så skulle det vara bra.
Tack på förhand
Senast redigerad av 4 hofvander, redigerad totalt 14 gång.
Gotland forever

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: storlek rondell

Inlägg av Nisse » 10 jan 2009 23:30

hofvander skrev:Hej är ny på forumet ( har gjort en presentation) och har ett par frågor:


Tänkte inhandla en Flex XC 3401 VRG, och undrar då vilken storlek på rondeller är lämpligt för denna maskin, och kan man byta till mindre fästplattor om man vill, som man kan på min lilla roterande flex.

Skulle va bra om någon har koll på detta, jo, en sak till som jag nämnde i min presentation, kan någon förklara på ett enkelt sätt hur man får in bilder på detta forum så skulle det vara bra.
Tack på förhand
Rondell om du t,ex, kör med 125mm fästplatta...130X25

Rondellfästplatta 75mm M14 axel

Rondellfästplatta 115mm M14 axel

Rondellfästplatta 125mm M14 axel

Rondellfästplatta 150mm M14 axel

Bilder
Kopiera URLn på bilden och klistra in denna här...markera detta och tryck på knappen "img" överst
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: storlek rondell

Inlägg av mortil » 11 jan 2009 00:55

jag kommer få hem svarta våfflade mjuka inom en snar framtid.:) dom är 133mm jäkligt bra till slutfinish

och passar perfekt på 125 platta. även kalasbra på toptool :)
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

hofvander
Ny Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 08 jan 2009 21:27

Re: storlek rondell

Inlägg av hofvander » 11 jan 2009 01:07

Är kanske lite trög men vad är det för storlek på fästplattan som sitter som standard? den är väl större än 125 mm

Och om jag förstod det rätt kan man alltså byta plattor precis som på en roterande.

Vad det gäller att lägga upp bilder så förstod jag inte mycket, är inte så haj på datorer. vet inte vad URL är, gamla stammen du vet, men jag lär mej nog till slut.
Senast redigerad av 4 hofvander, redigerad totalt 14 gång.
Gotland forever

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: storlek rondell

Inlägg av mortil » 11 jan 2009 01:13

brukar det inte va typ 150 mm som standard platta ?

annars säljer ju biltema i jkpg polerhättor på fin storlek .

Bild
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: storlek rondell

Inlägg av Nisse » 11 jan 2009 01:19

hofvander skrev:Är kanske lite trög men vad är det för storlek på fästplattan som sitter som standard? den är väl större än 125 mm

Och om jag förstod det rätt kan man alltså byta plattor precis som på en roterande.

Vad det gäller att lägga upp bilder så förstod jag inte mycket, är inte så haj på datorer. vet inte vad URL är, gamla stammen du vet, men jag lär mej nog till slut.
Oj då där blev det fel...

Flex XC 3401 VRG har fast rondellplatta (går ej att byta)...rondeller skall vara 160X25 gula...

Timman är sen blandade ihop maskinerna... :oops:
Bild
MVH Nisse

Skriv svar