Ok här kommer en handen på hjärtat fråga
då det beskrivs bland dom här fantastiska finpolisharnas enastående för måga att höja glanstalet när man polerar
Jag själv har alldrig någonsin upplevt att det blivit en blankare yta(roterande naturligtvis

efter att jag kört en finpolish efter en medium rubbing som man verkligen jobbar ut,möjligtvis att en finpolish kan städa efter en dåligt arbetad mediumrubbing(små polermärken o sånt man missat i sin iver

)men alldrig att det blivit blankare
ok det är blankt nog i mina ögon med en medium rubbing som arbetast ut väl så nog är jag nöjd
Men hur ska man kunna göra lacken blankare än ny som det sägs,om nu lacken har ett glanstal på låt oss säga 90 av 90 möjliga hur ska man då få den blankare
Jag vet inte

så därför denna fråge ställning då jag inte märker någon skillnad på välpolerad lack med exempelvis lahega 13 och menzerna finalfinish(superfinish) dom är som sagt lika blanka men naturigtvis så upplevs ju en dåligt arbetad yta med ett medium rubbing blankare efter en finpolish pga att den då tagit det där sista som man ej lyckats(orkat)tagit med medium rubbingen för man inbillar sig att just finpolishen är ett måste för det där sista blänket
Missförstå mig rätt

då jag menar att man tror(har trott det själv)att man tror man fått det bästa blänket genom att köra efter med just finpolishen ,så man då valt att inte lägga ner så mycket jobb på just mediumrubbingen(jobba ner den sakta o säkert)för att man har ju som sagt finpolishen att ta till för den blir ju såååå jätteblank

kanske den blir åckså men inte i min värld
Som sagt tankar kring detta då jag inbillar mig(tror mig veta) att det finns inte en chans att det blir blankare än då glanstal 90 möjligvis att det upplevs blankare men det gör ju allting som då är polerat jämnfört med opolerat
max.