eftermiddagen och kvällen ägnade jag i garaget åt min och sambons Toyota aygo -07
då vi köpte den i oktober 07 så polerade jag och lackförseglade jag den med R2000 på en gång . den kändes väldigt behaglig i lacken och lättarbetat. precis så där lagom mjuk . nu idag så va de dags att gå över den igen (skulle gjorts i oktober igentligen men har inte haft tid) lacken kändes nu hård. väldigt hård . hade faktist problem att få bort en del repor och menzerna IP ställdes på hyllan och tog fram 3M fastcut PLUS på med vita hårda på toptoolen och sen va det att köra igång . yes . nu bet det fint, fick fortfarande arbeta en del men inte mer än vanligt .
körde en medium rubbing och slutligen en Ultrafin rubbing för att få upp det där lilla extra.
sen gick jag och funderade på om jag skulle bara vaxa bilen köpa PPS och behandla med det eller lägga R2000 på en gång . äh va För hundra gubbar . R2000 fick det bli! jag testar PPS i sommar på bilen i stället
nu blev det lite onödig fakta där men i alla fall . någon som varit med om att en bil varit lagom mjuk i lacken och sen blivit hård efter ett år eller så ? bilen var ju knappt 1månad från fabrik då vi fick den . så frågan är om lacken inte hade hunnit härda riktigt ?