Den platta som har dämpning har art-nr 342-637 och finns att köpa som tillbehör på maskiner med odämpad platta...
Flex XC 3401 VRG och stödplatta med dämpning 140mm

Flex XC 3401 VRG och stödplatta utan dämpning 150mm

stödplatta med dämpning 140mm

Men nu var det inte frågan om vilken maskin som var bäst till optipaden utan att jag tyckte optipaden var orolig till 3401.an och skulle tänka mej att en lammull med mindre volym allstå en stadigare skulle passa 3401.an bättre maxNisse skrev:Låt 3401an glida fram Max...tryck inte på något..utan låt maskinens tyngd göra jobbet.....visst kan du köra Optipaden på roterande....men jag skulle spatat denna till 3401an och köpt vanlig lammull till din roterande..

Klart att man litar på fackmanen nisse men man måste gå efter egna känslor åcksåNisse skrev:Optipaden är anpassad till just 3401an....just det att den klipper repor mycket bra i denna kombination...tanken med att rekomendera dig att köra vanlig standard lammull med 3401an var för att spara på just optipaden....Vanlig lammull är mer anpassad för roterande maskin....
Monterar du en lammull med mindre volym på 3401an så blir den i så fall mer orolig....
Orange 160X25 skumrondell och Optipad funkar bäst till 3401an...
Till din roterande skall du köpa vanlig lammull.....en bra lammull 140/150 kostar 150-200kr.....
Optipaden kostar 399kr...
Kan garantera dig Max att jag testat det mesta på våra 3401or....lite på fackmannen Max !!!![]()

Nu hade jag 130mm stöd- trissa från början utan att veta om det(skulle kanske nämt det tidigareNisse skrev:Vi testade 160X25 lila, orange, grå på rekonden...den grå var för mjuk....den lila för hård...maskinen studsade...orange så funkade det bäst....men testa på du Max...men 130mm som sitter på dom nya maskinerna så har man fler alt när det gäller rondeller...fick in en svart Toyota Rav4 i fredags som det såg ut som någon våldat huven med en stålborste....du skulle ha sett den !!!....perfekt att testa lite 3401a med optipad...men där fick jag ge mig och gå över till roterande med tyngre artilleri...hade jag spottat på fingret och satt det på huven så hade det fräst !!...det puffade rätt bra när jag körde 3403an på max...och plåten slog sig av värmen...men huven blev 100% repfri..och huven återgick till rätt form när den återgick till rätt temp...

Kör precis som vanligt utan att trycka på och kan säga att den fllexar oavsett om jag mjuk startar på läge tre eller spedar på läge fem . man kan leva med det men inget för en som kört roterande tidigare men funkar bra med skummtrissa helt ferfektNisse skrev:Berätta lite hur du kör med 3401an och optipaden Max ?

Hur mycket har du kört ?MAX skrev:Kör precis som vanligt utan att trycka på och kan säga att den fllexar oavsett om jag mjuk startar på läge tre eller spedar på läge fem . man kan leva med det men inget för en som kört roterande tidigare men funkar bra med skummtrissa helt ferfektNisse skrev:Berätta lite hur du kör med 3401an och optipaden Max ?max
missade den nog tyvärr men skulle tro att det finns hur mycket som helst att kräma ur den här maskinen om man vill gå vidare bra kan bara bli bättre som det heter mvh max.Extreme skrev:Jag det finns en lammull som 150 mm, som jag kör med roterande maskin den skulle nog passa 3401:an
den har jag köp från Autoglym den är kort hårig (lammull) svart jag vet inte om du såg den på träffen ?
MVH
Extreme
Inte mycket2,2 bil ungefär så det här är mina reflektioner än så länge med 3401.an men har inte kört en hel bil med optipaden.Nisse skrev:Hur mycket har du kört ?MAX skrev:Kör precis som vanligt utan att trycka på och kan säga att den fllexar oavsett om jag mjuk startar på läge tre eller spedar på läge fem . man kan leva med det men inget för en som kört roterande tidigare men funkar bra med skummtrissa helt ferfektNisse skrev:Berätta lite hur du kör med 3401an och optipaden Max ?max
Polishman har kollat lite på hans sida tidigare men verkar lite tamt just nu men helt klart en säker kille Snubblade lite på orden ang polishman så jag har tagit bort dom och ber om ursäkt max.Extreme skrev:Ursäkta det var inte Autoglym, dem var hos Polichman från Stockholm som jag fick tag i denna trissa,Nisse skrev:Berätta lite hur du kör med 3401an och optipaden Max ?
Extreme...
Kollade vid krefting..finns bara en Lamullshätt Black 125 x 12 mm Varunr. 8719 idag...skall kolla på autoglym.com...återkommer....
MVH
Extreme

en Flex 602Nisse skrev:Vid nästa beställning tycker jag du skall panga på med en sån häringa Max !!!![]()