Maskiner jag har: Liten flex roterande, en rusta dubbel, en classe dubbel varvtalsreglerad, en Bosch pex 400 enkel oscillerande slag 6 mm, 125 mm fästplatta, och senaste tillskottet en Milwaukee ROS150 450 W enkel oscillerande, slag 8mm,
fästplatta 125 och 150 mm.
Jag är långtifrån något proffs men jag har mer och mer gått över till enkeloscillerande, vad det gäller att ta bort tvättrepor, som ju är det som gör att lacken ser livlös ut, så plockar dom maskinerna så gott som rubbet, oxiderade lacker funkar det utmärkt på.
Sedan håller jag med om att roterande går snabbare att avlägsna repor med, men vem För hundra gubbar har bråttom det är ju kul att polera.
Och skall man ha bort djupa repor är det mycket bättre med roterande, men vad det gäller att ta fram glans så är oscillerande enkelmaskin minst lika bra. kunderna och jag själv är i alla fall helnöjda med resultatet det är väl det som gäller.
Jämfört med rustas och Classes dubbla maskiner så är det stor skillnad på resultatet, sen tycker jag att man kommer åt bättre också.
Medel jag använder: Menzerna Power gloss, Intensive polish, Final finish, quick finish, Fireglaze lackförsegling.
Trissor: orange sprängda, flugsvampen, gula medelhård, vita hård, blå mjuka, svart mjuk för lackförsegling.
Lägger upp några bilar jag gjort, kannske inte säger så mycket men ändå...
Kunde vara lite roligt att få era synpunkter på detta inlägg.

URL=http://forumbilder.s[e]
[/URL]
Denna 850 1992 var ordentligt oxiderad, tyvärr ingen bild före polering.