Frågor till Top Toolägare. Svara gärna ärligt

:
Finns det inga nackdelar med Top Tool?
Hur funkar Top Toolen under rails o runt speglar?
Är den inte tung när man kör sidor (båt m.m.) ? Tyngdpunkten är ju väldigt hög.......det måste kännas i kroppen.
Tar den riktigt tuffa repor lika bra som den roterande eller måste man ha en roterande också?
Hur effektiv är den på keramiska lacker o de nya stenhårda klarlackerna jfrt med roterande?
Bygger den upp värme lika bra (behövs ibland rejält med värme för att optiskt "läka repor" repor o ta bort den djupa o svåraste oxiden) ?
Ser man ordentligt vad man gör jfrt med roterande?
Det är lite mysko att alla som har Top Tool
bara skriver om fördelarna o tiger om nackdelarna.
Den är nästan dubbelt så dyr som en bra roterande men klarar inte av mer lackproblem för det, förutom att den går att lägga på lackskydd med också vilket inte är så lätt med roterande.
Jag har bara provat den ett par ggr (senast nu i veckan) o kände, återigen, att den är betydligt tyngre o därmed ostabilare att jobba med på vertikala ytor p g a sin högre tyngdpunkt. Det var det första jag testade. Det går ju inte att trolla bort, liksom......
Kör man t ex en båt eller husvagn så är man nog inte så pigg efteråt.
Nu händer det ju inte så ofta, men....
Det var dock den största anledningen till att jag inte köpte, förutom priset o det faktum att jag klarar mer lackproblem med den utrustning jag redan har.
Visst tusan är den effektiv o smidig på liggande ytor.........så länge inget kommer i vägen.
O kanske en liten tidsvinst då o då, men långtifrån alltid.
Men.....hade den varit skitbra på allt så hade varenda lackerare o rekondare haft minst en o så är det ju inte, eller hur?
Däremot har alla minst en roterande.
O en sak till.......man kan inte köpa kunskap...........man blir alltså inte en bättre rekondare för att man kör Top Tool.
Nu får jag väl skit för detta, men det finns ju en hel del sanning i det jag skriver, eller hur Top Toolägare

?
Bra att detta är ett oberoende forum, så att man kan säga vad man tycker o upplever om alla produkter.
Det är bättre än att vara styrd mot vissa produkter o att inte få avslöja det negativa som kan finnas med dessa.
Synd, för då tigs en massa fakta ihjäl till nackdel för köparna.........