Nä men det kan ju varit nödvändigt, men troligtvis är det väl bara att dom rengjort som dom ska.
Lackskarven på en dörr lägger man ju precis i kanten så det kan va lite svårt att se men ofta skiter man i att demontera fönsterlisten och maskerar den vilket brukar lämna en kännbar eller synbar skarv, även om du öppnar dörren och känner tittar på själva väcket så brukar man kunna.
Kolla efter dammnoppor, annan struktur än den som är på resten av bilen.
Nu har du kanske fått ordning på din så att det är mindre skillnad men generellt så är det svårt att få till en så dålig finish som på en subaru, dom har nästan alltid ett torrblåst sista lager vilket man inte får till när man lackar för hand.
MVH/
Manor skrev:Kapten Haddock skrev:Inte alls konstigt men det behöver ju inte vara så.
Det kan ha varit risk för en distinkt kant vid dörren så man kanske valde att skugga ut basen över halva dörren och klarlacken på hela.
Men det kan ju va så att man bara torkat av den oxå, ut o leta lackskarvar vetja

Jo, framdörren kan jag förstå...men inte bakdörren?
Hur ser en lackskarv ut? Jag vet inte riktigt vad jag ska leta efter...jag ser inget speciellt alls på dörrarna.