Ska börja med årets första polering. Och bilen har jättemycket flygrost. Och min Iron X är tyvärr slut.
Finns det något i dom vanliga affärerna som typ Mekonom,biltema mm.
Ska polera i helgen och får inte hem det i tid.

Henkan skrev:Vart i landet bor du?[emoji2]
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lemerok skrev:Sonax Intensiv Avfettning finns på Mekonomen, men det är en kallavfettning som ska ta flygrost med.
Är inte lika effektiv som riktiga flygrostlösare.
Annars brukar det vara dåligt på mackar och de vanliga bilvårdsbutikerna.
Kanske någon rekondfirma i närheten säljer en slurk åt dig?
Oxalsyra ska man kunna köpa i färgbutiker med, blanda med vatten och köra mot flygrost, inte testat själv dock.
Står lite här hos Waxdog: http://www.waxdog.se/product.php?id_product=356
12 mil från mig så tyvärr kan jag nog inte hjälpa dig[emoji52]Former recond skrev:Henkan skrev:Vart i landet bor du?[emoji2]
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag bor i Jönköping

Testa med fälgtvätten på en liten yta...jag tror att det fungerar bra. Det var något klipp på Youtube från Adams Polish som just körde med sin fälgtvätt på lacken.Former recond skrev:
Ajajaj. Verkar som om jag får slita med leran på helgen.![]()
Oxalsyra säger du... Det finns väl i biltemas fälgtvätt. Jag har en sådan flaska hemma. Kanske ska testa på bilen

Sonax har en variant som löser flygrost, prickbort löser inte annat än tjära/asfast/salt..Theman skrev:Sonax tjärlösare eller prickbort tror jag det heter löser en hel delar skiten elegant. Spraya på och spola bort med högtryck så får du en ren lack som knappt behöver lera. Sonax kan du köpa "överallt"
Det ska jag göra Manor, Hoppas att det fungerarManor skrev:Testa med fälgtvätten på en liten yta...jag tror att det fungerar bra. Det var något klipp på Youtube från Adams Polish som just körde med sin fälgtvätt på lacken.Former recond skrev:
Ajajaj. Verkar som om jag får slita med leran på helgen.![]()
Oxalsyra säger du... Det finns väl i biltemas fälgtvätt. Jag har en sådan flaska hemma. Kanske ska testa på bilen
Lundberg skrev:Sonax har en variant som löser flygrost, prickbort löser inte annat än tjära/asfast/salt..Theman skrev:Sonax tjärlösare eller prickbort tror jag det heter löser en hel delar skiten elegant. Spraya på och spola bort med högtryck så får du en ren lack som knappt behöver lera. Sonax kan du köpa "överallt"