Tjena jag har en fråga om shampoo till min bil. Jag brukar köra med meguiars gula och är nöjd med den men sen har jag börjat läsa om nanoteknik i shampoo. Är de nått att ha? Eller är de pengar i sjön? Är de bättre att använda sig av nano shampoo när man polerat och lackskyddat?
Mvh Martin
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Shampoo
- e_king
- Entusiast

Re: Shampoo
Nanoteknik i shampo känns som ren marknadsföring. Då är det lämpligare att välja schampo efter lackskydd im man vill vara noga. Det finns produkter idag med silica i som passar ypperligt till lackskydd med silica i. Förlänger livslängden på lackskyddet. Eller ett schampo som inte har några glanshöjande /avrinningsökande egenskaper. Eller om du är nöjd med Meguiars så kör du vidare på det. [emoji106]gnodan skrev:Tjena jag har en fråga om shampoo till min bil. Jag brukar köra med meguiars gula och är nöjd med den men sen har jag börjat läsa om nanoteknik i shampoo. Är de nått att ha? Eller är de pengar i sjön? Är de bättre att använda sig av nano shampoo när man polerat och lackskyddat?
Mvh Martin
/Fredrik
Skickat från min D6603 via Tapatalk
-
gnodan
- Medlem
Då kör jag nog vidare på meguiars gula ☺ men har tänkt att testa deras lila också dock vet jag inte skillnaden på dem haha ☺
- Lundberg
- Trogen Medlem

Meguiars nxt schampo innehåller inget vax, dock innehåller den nog glanshöjande tillsatser
// Jack