Men en mjuk slang gissar jag är en förbättring av deras tidigare plastslang.
Personligen skulle jag satsa på stålarmerad gummislang

Yes, men jag är mer och mer inne på att jag ska ha en maskin som klarar sig med 10A (230V). Den tyska behöver 14A vad jag förstått gnm WaxDogs sajt, vilket skulle begränsa lite var jag kunde ansluta den. Tack för tipset om Kränzle.Manor skrev:Den "svenska" variant som jag har ger nog bara 120 bar, men samma vattenmängd som den "tyska" variant som ger 130 bar.
Jag prövade flera gånger under några dagar, gick bara inte att komma i kontakt. Men visst kan det vara semestertiderna som ställer till det i deras kundtjänst.yerfen skrev:Tidigare har jag inte haft problem med att komma i kontakt med Nilfisk, men en gissning är att de kanske är underbemannade pga semestertider?
Snabb googling på garantier hittar jag 24 mån för högtryckstvättar, se länk för specifikationer vad den omfattar:
https://www.nilfisk.com/sv-se/services/ ... terms.aspx
Tack.yerfen skrev:Vattenflödet är på högsta och lägsta trycket, lägre tryck ger högre vattenflöde och ett högre tryck ger mindre vatten.
Den trådlösa delen på handtaget har jag tyvärr inte koll på.
Rent vatten mår vi människor och våra maskiner bra av. Jag planerar att rena/behandla vattnet lite extra innan jag släpper in det i min högtryckstvätt. Att man inte kan byta olja "oroar" mig lite. Hur ska den hålla för evigt då? Ja, tack du gav alla svar jag behövde.yerfen skrev:Underhåll består av att kontrollera så att filter på ingående vatten är rent, förvara den varmt på vintern.
Annars är det inte så mycket man behöver tänka på om det inte står något mer i manualenOja byter man inte på dessa maskiner, motorn är helt kapslad så det går heller inte utan att dela på den. Hoppas jag fick med alla dina frågor
Okej. Det är alltså inte start / stop-tekniken Total Stop som sätter käpparna i hjulet som jag först trodde. Det är själva "booten" av maskinen (med strömbrytaren / stickproppen) som drar för mycket för ett uttag säkrat med 10A. Säkert någon kraftig konding som ska laddas. Hur det ligger till att man kommer runt detta gnm att hålla in spolhandtaget, så att maskinen går rätt in i drift, kopplar jag däremot inte. Det får WaxDog stå för.Har du 10A och ändå vill ha denna tvätt så kan man komma runt det genom att hålla in handtaget på lansen vid start så maskinen direkt går in i driftsläge eftersom det är startströmmen som gör så att säkringen går.