Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Test av Concept Vista på Volvo 855 bakljus
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Test av Concept Vista på Volvo 855 bakljus
Här en liten test med behandling av bakljusen på en volvo 855...En liten del av höger bakljus är behandlad...Visst blir det bättre...men är det så här nergånget så får man nog köra ett antal strykningar för att få någon förbättring...Men det går att få detta i betydligt bättre skick genom att använda Concept Vista regelbundet...

Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
-
jaxpo
- Medlem
Re: Test av Concept Vista på Volvo 855 bakljus
Så det enda du gör är att stryka ut vistan ett par gånger på det matta o sen ska de bli helt ok alltså? Blir de inte bättre med en polering på eller?..
Hoppas få se ett slutresultat efter flera strykningar i såfall
//Johan
Hoppas få se ett slutresultat efter flera strykningar i såfall
//Johan
Senast redigerad av 4 jaxpo, redigerad totalt 14 gång.
-
MAX
Perfekt och då om jag fattat rätt helt utan polering bara att lägga på.
har jag uppfattat saken rätt
mvh max.
har jag uppfattat saken rätt
mvh max.
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Självklart är det bättre för permanent resultat att slipa ner...och polera upp som Hasse gjort...
Men detta är ett tips för den ohändige...
Man får nog lägga på lite Vista då och då så kan jag tänka mig att dom håller sig skapligt....
Men detta är ett tips för den ohändige...
Man får nog lägga på lite Vista då och då så kan jag tänka mig att dom håller sig skapligt....
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
I detta fall var bakljusen extremt matta...Har gått lite väl långt...Och det här var f.ö. en kundbil som vi inte har möjlighet att följa upp...Men är dom bara lite matta så tror jag väl att det går rädda dom med Concept vista...Om man lägger detta medel vid flera tillfällen...så tror jag att plasten tar igen sig...Hasse skrev:Nisse när du har lagt några lager, kommer glansen upp då eller ser man en viss mattning ändå, om du förstår vad jag menar.
Nu var dessa väldigt sträv i plasten....Men hade man polerat rejält och sedan lagt på Vistan så hade deta säkert blivit väldigt bra...Men detta var inte något kunden hade begärt att få gjort...Men det är alltid kul att testa...
-
jaxpo
- Medlem
Borde ingå att få de gjort när man ändå gör resten av bilen. För helhetsintrycket 
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Det där bli lite besvärligt...om vi nu skulle göra detta arbete på alla volvo 855or vi får in....säga att det ingår när vi ändå polerade lacken...Då skulle vi få många kunder som kommer tillbaka och påpekar att detta inte håller...Och det skulle bli en massa diskussioner med kunder som tror att detta skulle hålla permanent....Detaljer på fordon vi behandlar som är så defekta som i detta fall råder vi kunden att byta ut....Man kan jämföra det med en målare där kunden vill att han målar en träfasad där virket har börjat ruttna...Han vet att om man gör jobbet så kommer kunden bli väldigt missbelåten den dagen färgen lossnar...Just därför vil han att kunden byter ut virket först...så han kan göra ett bra jobb och lämna garanti på jobbet....jaxpo skrev:Borde ingå att få de gjort när man ändå gör resten av bilen. För helhetsintrycket
Normalt när kunden frågar oss om detta så rekommenderar vi kunderna att byta bakljusen....
Däremot så kan kunden köpa medel av oss för att göra jobbet själv....
Jodå...vi gör mycket mer än att bara polera upp lacken på våra bilar vi får in....vi behandlar alla plastdetaljer och däck osv....Men detaljer som är defekta och oss övermäktiga att få till lämnar vi....
Detta var ett litet experiment och kunden upplystes om detta !!
-
jaxpo
- Medlem
Jag förstår dig Nisse helt o hållet. Var bara en tanke jag hade. Det är väll så att man som du säger i allafall påpekar att man kanske skulle byta ut eller att det handlar om en åtgärd som bara kommer att fungera för stunden. Bra jämförelse med fasaden... tror jag
Men det måste ändå klia lite i fingrarna när man lämnar ut en nyrekondad bil där ex. baklyktorna ser fördj**liga ut
Men det måste ändå klia lite i fingrarna när man lämnar ut en nyrekondad bil där ex. baklyktorna ser fördj**liga ut
-
nyberg
- Entusiast

lyfter detta lite, har nu kört med detta medel och gillar det blir inte för blankt heller,
men stryker ni på detta medel och lämnar det, eller stryker ni på det och torkar av efter ett tag, hittar ingen vettig information vad som blir bäst i längden,
men stryker ni på detta medel och lämnar det, eller stryker ni på det och torkar av efter ett tag, hittar ingen vettig information vad som blir bäst i längden,
Senast redigerad av 4 nyberg, redigerad totalt 14 gång.
Multimedia-import.se
http://www.facebook.com/MultimediaImport
http://www.facebook.com/MultimediaImport
- Tantrum
- Administratör

Jag ser ingen skillnad på hållbarhet beroende på om jag torkar eller ej. Det spelar antagligen ingen roll om man torkar eller ej, givet att man inte lägger det väldigt flödigt. Men det gör man ju inte 
Oftast tar jag ett varv runt bilen och bara drar en mikrofiberduk över listerna för att fånga det lilla överskott som blir. Det har dock alltid torkat helt jämnt även om jag inte torkat, så det är väl egentligen ett överflödigt moment
Oftast tar jag ett varv runt bilen och bara drar en mikrofiberduk över listerna för att fånga det lilla överskott som blir. Det har dock alltid torkat helt jämnt även om jag inte torkat, så det är väl egentligen ett överflödigt moment
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.
- Stupid-Flanders
- Trogen Medlem

Jag brukar lägga på det med en svamp eller MF-duk och sen eftertorka med en MF-duk på en gång.
Black isn't a color, it's a part time job!