Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med.
Läs gärna mer och tyck till ->
Allt utvändigt arbete och produktval.
-
Ante_Bmw
- Trogen Medlem

Har någon läst / testat detta ?
http://www.ecoshine.se
Jag förstår inte riktigt hur detta skall gå till, eller funkar det bara på dammiga bilar,
Skulle inte vela tvätta min nya bil som det stänkt upp lera från däcken på detta vis?
Va säger ni?
Bilvårdsforum borde testa ! Detta är ju verkligen något nytt

Senast redigerad av 4
Ante_Bmw, redigerad totalt 14 gång.
-
carina
- Moderator

-
Kontakt:
Dom söker folk via arbetsförmedlingen i Göteborg till denna tjänst
Det är nåt medel dom sprutar på som du sen torkar av och jag håller VERKLIGEN med dej....hade ALDRIG låtit nån svabba omkring på min bil om man visste att det fanns sand och grejer på lacken.... man vill ju spola av först ju....
Senast redigerad av 4
carina, redigerad totalt 14 gång.
-
Tantrum
- Administratör

Det är många som använder waterless washing med gott resultat. Kanske inte i Sverige dock.
Fördelen är att det sparar på vatten där det inte finns så mycket. Sen fungerar det tydligen så bra att det säljer

Men det kommer aldrig ersätta rinnande vatten.
Senast redigerad av 4
Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.
-
Funk
- Moderator

En liknande produkt som funnits länge är Dri Wash'n'Guard
http://www.dwginternational.com/home.shtml?index=
På mässor och mycket lätt smutsade bilar fungerar det ypperligt, ett typiskt medel för att hålla saluvagnar och monterbilar i skick.. Till grovrengörning fungerar det IMO inte alls, och även om glansen blir riktigt bra så är hållbarheten dålig.
/Thomas
Senast redigerad av 4
Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
Ante_Bmw
- Trogen Medlem

Men då kan vi alltså säga som så att detta kanske är en bra produkt ändå för en recondfirma att sälja till bilhandlare tex
Senast redigerad av 4
Ante_Bmw, redigerad totalt 14 gång.
-
joakimn
Hej alla, vi kå Kombi har även denna produkt, Snabbvax heter den, men som tidigare skrivet så är den nog mest till bilfirmor/utställningsbilar, den "kappslar" in smuttsen så den inte ska repa när man torkar av mm, funkar bla skit bra till entreprenad maskiner där man inte har vatten, löser effektivt all skit och du får en blank yta, men jag hade inte själv tagit den på min bil utan att tvätta först