Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Opel Vectra -05 hård i lacken?.

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast

Opel Vectra -05 hård i lacken?.

Inlägg av jojje » 16 apr 2009 12:27

Hej någon här som vet hur hård lacken (metallic) är på denna?.

Ska hjälpa en jobbarkompis med lite poler/lackskyddsputs (när tempen i garaget har stigit till runt 15+) :) .
Senast redigerad av 4 jojje, redigerad totalt 14 gång.

MAX

Re: Opel Vectra -05 hård i lacken?.

Inlägg av MAX » 16 apr 2009 17:43

Har bara kört en-98 vecra två gånger första gången med hagmans flytande och roterande + lahaegas spränga trissa i början på min karriär ca 1,5 år sen då tyckte jag inte den var specielt hård men däremot när jag körde den sist så var den sten-hård i lacken så jag fick ta till det tyngre atteleriet pga lite mycket repor men det verkar vara fin lack på dom här bilarna (bra lackade) och att dom tål lite stryk :twisted:
men som sagt kan ju skilja bra mycket nu när det är några år mellan bilarna men alla fall det lilla jag har erfarenhet av just vectras lacker :P
mvh max
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast

Re: Opel Vectra -05 hård i lacken?.

Inlägg av jojje » 16 apr 2009 17:50

MAX skrev:Har bara kört en-98 vecra två gånger första gången med hagmans flytande och roterande + lahaegas spränga trissa i början på min karriär ca 1,5 år sen då tyckte jag inte den var specielt hård men däremot när jag körde den sist så var den sten-hård i lacken så jag fick ta till det tyngre atteleriet pga lite mycket repor men det verkar vara fin lack på dom här bilarna (bra lackade) och att dom tål lite stryk :twisted:
men som sagt kan ju skilja bra mycket nu när det är några år mellan bilarna men alla fall det lilla jag har erfarenhet av just vectras lacker :P
mvh max
Okay jo 7 år imellan dom så lite borde väl skilja åt något håll mjuk/hård :) .

Skriv svar