Göran skrev:Det är urk!
Oj då
Jag som hade planerat att köpa http://www.prorecond.se/webshop/index.p ... ductId=417
Nu blir det bara och fortsätta leta, HD-grön är väll det bästa valet för avfettning?
Göran skrev:Det är urk!

Vad för kallavfettning eller tjärlösare kan du rekommendera?Funk skrev:HD-grön är riktigt bra alkalisk avfettning, dock skall man komma ihåg att det är grymt koncentrerat så använder man inte så mycket så kan man använda literförpackningar av Autosmart grejor som finns på bl.a clasolsson. Sedan behöver du även en kallvfettning eller tjärlösare för att ta asfaltfläckar..
Vad det gäller Sanego så delar jag Görans uppfattning till 100%..
/Thomas

Funk skrev:HD-grön är riktigt bra alkalisk avfettning, dock skall man komma ihåg att det är grymt koncentrerat så använder man inte så mycket så kan man använda literförpackningar av Autosmart grejor som finns på bl.a clasolsson. Sedan behöver du även en kallvfettning eller tjärlösare för att ta asfaltfläckar..
Vad det gäller Sanego så delar jag Görans uppfattning till 100%..
/Thomas

Det finns många som är lätta att få tag på, några exempel: Mack Prickbort, Smartab Power eller Biltemas kallavfettning.Vad för kallavfettning eller tjärlösare kan du rekommendera?.
Dom två är samma produkt.Sen är frågan, vad är HD grön egentligen? http://shop.bollnasbilvard.se/ProductPo ... 5l_633.JPG eller http://www.prorecond.se/webshop/index.p ... ductId=185.
Först lägger man på utspädd alkalie på torr bil (t.ex HD-grön) och väntar ett par minuter, detta behövs kanske inte göra varje gång utan bara då det är smuts som sitter lite hårdare.Jag är väldigt ny inom detta och vet inte riktigt hur jag borde gå till väga. I vilken ordning borde jag använda dom olika produkterna (alkalisk avfettning, kallavfettning, shampoo, osv) och hur ska jag applicera dom? Någon som kan ge mig en detaljerad beskrivning på exakt hur ni gör varje moment och i vilken ordning? Eller kanske en länk till en sida där allt står förklarat.

Kallavfettning skall läggas på torr yta , så du kan lägga kallavfettning under midja (eller där det behövs), spola av och sedan lägga HD-grön över hela bilen efter att bilen fått rinna av en liten stund. Jag kör 1:20 innan rekond men ca 1:40 innan vanlig tvätt.Ghiabi skrev:Tack så hemskt mycket för alla svaren. Hur borde jag blanda ut HD grön tycker ni? Och när jag använder kallavfettning, blir det så att jag först lägger på kallavfettningen och därefter HD grön på det och sköljer därefter av allting?

Det bästa jag har använt!Ghiabi skrev:Fungerar strovels glasrent bra då eller?
Executive skrev:Det bästa jag har använt!Ghiabi skrev:Fungerar strovels glasrent bra då eller?
Handlar du på bollnäs bilvård så dra till med en lågtrycksspruta och en dunk Essex Fälgrent!
Cherryfoam har jag inte testat men har däremot en flaska Sanego hemma.Ghiabi skrev:Hur bra är Sanego Waxshampoo förhållandevis till Cherryfoam och dom andra shampoon?
Ghiabi skrev:Gött, vad torkar du dina rutor med då? Efter strovels glasrent. Hade du ingen information om kallavfettnings frågan?