Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Produkt och materialval?

Allt utvändigt arbete och produktval.
jaxpo
Medlem

Re: Produkt och materialval?

Inlägg av jaxpo » 03 aug 2009 17:51

Funk skrev:Sonax gula är medelmjuka, kanske t.o.m åt det mjuka hållet.. De blå jag har är ganska mycket hårdare, men det beror på var dom är köpta.

/Thomas
De blå är från BBV. Så generellt kan man inte säga att färgen på trissan inte alltid talar om om den är mjuk/hård osv. Det kanske är beroende på tillverkare...

//Johan
Senast redigerad av 4 jaxpo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av bustorp » 03 aug 2009 19:52

Det är tråkigt att man inte försöker komma överens om någon färgstandard på trissorna.
Ingen tjänar på den röran som är nu.........
Senast redigerad av 4 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 03 aug 2009 19:59

jaxpo skrev: Så medlet ska göra sitt och ingen hjälp på traven med att svampa av eller så om det sitter skit som inte vill försvinna med hd-grön?

//Johan
Jodå, men normalt sett så behöver man bara svampa på flugor och liknande som sitter benhårt. sedan en vanlig schamponering efter avspolning..

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Göran

Inlägg av Göran » 03 aug 2009 20:58

Ska vi trycka upp en egen serie trissor, bilvårdsforum?
Jag fixar det om ni är på!
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör

Inlägg av Tantrum » 03 aug 2009 23:44

bustorp skrev:Det är tråkigt att man inte försöker komma överens om någon färgstandard på trissorna.
De flesta webshoppar verkar ha röjt upp lite bland trissorna. Nu är det mest hård, medium och mjuk i olika storlek som gäller, med nån eller några avvikande specialare typ. flugsvamp. Förr var det dock värre tycks det mig.

Göran: Kör på! Satsa på 100mm först. Tror många kör med oscillerande. Dessutom kräver en sådan maskin två trissor. Så åtgången blir dubbelt så stor ;)
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.

Ante_Bmw
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Ante_Bmw » 05 aug 2009 00:33

Nisse skrev:
jaxpo skrev:
Nisse skrev:HD grön 1L
Glasrent 500ml
Sonusduk
Menzerna IP + lila trissor
Concept New horizon + svarta trissor
Concept vista testflaska

HD Grö skulle jag valt 5L istället....
Menzerna intensiv polish skulle jag bytt ut mot Menzerna Power Finish
Och jag skulle kört gula rondeller...

Men allt är ju en smaksak..... ;)
vad skiljer IP och PF, förutom priset?
Power finish kan du köra längre "mer oljig" det är drygare...det måste upplevas.... ;)

Gula trissor till cycklo kopia? Jag har kört mycket med denna maskin tidigare och lärde mig att det skall vara Hååååårda trissor för att avverka med denna maskin... Mjuka "putsade bara på ytan"
Senast redigerad av 4 Ante_Bmw, redigerad totalt 14 gång.

Ante_Bmw
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Ante_Bmw » 05 aug 2009 00:44

Tantrum skrev:
bustorp skrev:Det är tråkigt att man inte försöker komma överens om någon färgstandard på trissorna.
De flesta webshoppar verkar ha röjt upp lite bland trissorna. Nu är det mest hård, medium och mjuk i olika storlek som gäller, med nån eller några avvikande specialare typ. flugsvamp. Förr var det dock värre tycks det mig.

Göran: Kör på! Satsa på 100mm först. Tror många kör med oscillerande. Dessutom kräver en sådan maskin två trissor. Så åtgången blir dubbelt så stor ;)

Jag skulle vela ha en 140 trissa som skulle sitta perfekt på 3401:ans 130mm fästplatta ;) 133 är lite lite för liten enligt mig och 150 verkar inte många ha i 25mm tjocklek..inte många olika hårdheter iaf,

Föressten håller jag med om detta med färgstandard som bustorp sa om... Men jag lägger till varför inte enas om hur benämningen skall vara på dessa, Tycker att även det kan vara en djungel, Medium soft, medium mjuk , medelmjuk m.m m.m m.m

Skriv svar