Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Bättre delar till högtryckstvätten?

Allt utvändigt arbete och produktval.
Fredrik M
Ny Medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 maj 2014 23:02

Bättre delar till högtryckstvätten?

Inlägg av Fredrik M » 17 nov 2020 23:42

Har en Kärcher 520 M som jag på det hela taget är nöjd med, maskinen funkar fint och ger vad jag kan se det tryck jag behöver för biltvätt och hus/trädgårds vård. Dock är jag inte helt nöjd med det medföljande Variopower munstycket och skulle vilja köpa ett annat ( Om det går ) och så skulle jag vilja köpa en bättre foamlance. Använder en som följde med en annan Kärcher maskin som jag köpte ny men som tyvärr frös sönder för mig och jag får inte till något skum som blir kvar längre än några sekunder och behållaren är även alldeles för liten när Volvon skall tvättas.

Så jag skulle gärna ta emot lite tips på om det finns bättre munstycke/spolrör eller vad nu delen heter än den som följer med. Tittar en del på bilvårdskanaler på YouTube och ser ofta att de använder ett spolrör i metall med något litet munstycke längst fram som ger en bred vattenstråle som verkar väldigt bra på att få bort år av smuts, alger och annat elände.

Även intresserad av tips på en bra foamlance.

Tack å bock på förhand!

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Bättre delar till högtryckstvätten?

Inlägg av Manor » 18 nov 2020 09:35

Jag skulle nog vilja hävda att Bollnäs Bilvård har det du önskar.
Kolla på drras hemsida eller kontakta dem direkt om de önskemål du har.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Lill-Dan
Medlem
Inlägg: 157
Blev medlem: 28 jul 2015 20:30
Ort: Åkersberga

Re: Bättre delar till högtryckstvätten?

Inlägg av Lill-Dan » 18 nov 2020 14:51

Ja jag rekommenderar också bollnäs bilvård,där har jag köpt samtliga delar till min nilfisk,rör,kopplingar och munstycke,för att ”bygga” ett eget med bredare stråle. Deras tabell på vilket munstycke du ska ha är bra,men dom är ju även duktiga på att svara på frågor och hjälpa till.
:brumm

Fredrik M
Ny Medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 maj 2014 23:02

Re: Bättre delar till högtryckstvätten?

Inlägg av Fredrik M » 19 nov 2020 11:35

Tackar för svar, skall kolla med Bollnäs Bilvård.

Skriv svar