Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Behållare till högtryck

Allt utvändigt arbete och produktval.
Skriv svar
Pada
Medlem

Behållare till högtryck

Inlägg av Pada » 13 okt 2009 18:14

Jag har en Kärcher maskin där det finns en behållare på för ex. schampoo. Testade denna idag och tycker inte kraften/skummet är så stort. Kan det vara felet på vilket medel jag använder? Använder ett medel med en liten touch av vax i. Ska man spä ut det på något sätt eller rekommenderar ni något medel som löddrar rejält och kan uppfylla mina krav.

Tack på förhand!
Senast redigerad av 4 Pada, redigerad totalt 14 gång.

Adde666

Re: Behållare till högtryck

Inlägg av Adde666 » 13 okt 2009 18:16

Allbrite cherry foam. skummar utav Huggormars avföda.
hade du trycket på när du foamade?
Senast redigerad av 4 Adde666, redigerad totalt 14 gång.

Pada
Medlem

Inlägg av Pada » 13 okt 2009 18:28

Enligt instruktionsboken ska man bara vrida på munstycket till något som heter "Mix" för att det ska fungera. Ja, högtrycken är på ska den inte vara det?

Maskinen jag har är

http://www.karcher.se/se/Produkter/Priv ... 361600.htm

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 13 okt 2009 18:47

Pada skrev:Enligt instruktionsboken ska man bara vrida på munstycket till något som heter "Mix" för att det ska fungera. Ja, högtrycken är på ska den inte vara det?

Maskinen jag har är

http://www.karcher.se/se/Produkter/Priv ... 361600.htm

Hej!

Har oxå en kärcher och ja den ska vara på.........Bara att vrida munstycket till mix läget!
Skummar bra för mej. Har testat många olika kärchers egna o Hagmansschampo Cherryfoam och Ultimas dom två sistnämda får man späda ut med vatten skummar rejält ändå blir mer ekonomiskt då. Har du kollat att den tunna slangen i behållaren sitter riktigt på och i behållaren?

/Jiiins :jeps
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Pada
Medlem

Inlägg av Pada » 13 okt 2009 18:50

Får ta mig en närmre titt imorgon när det blir ljusare.

Trycket är dock inte så högt vilket det kanske inte ska vara. Kan man jämföra skummandet med en foamgun eller är det en dåligt jämförelse? Jag tror det kan vara mitt medel som jag använder, får testa något annat imorgon.

Tack för era tips och kommentarer, återkommer med facit :)

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 13 okt 2009 18:59

Pada skrev:Får ta mig en närmre titt imorgon när det blir ljusare.

Trycket är dock inte så högt vilket det kanske inte ska vara. Kan man jämföra skummandet med en foamgun eller är det en dåligt jämförelse? Jag tror det kan vara mitt medel som jag använder, får testa något annat imorgon.

Tack för era tips och kommentarer, återkommer med facit :)

Det stämmer trycket är inte högt sen blir strålen mer "bred"
Kan säkert vara schampot waxschampo brukar ju inte skumma så bra.
Vill tillägga från mitt tidigare inlägg att jag späder alla schampon innan men ännu mera med Cherry foam o Ultimas schampo pga. att dom skummar såå bra. Medans kärchers egna ska man inte späda utan den späds till rätt konc. av högtryckstvätten. Jag tycker att man kan jämföra med en foumgun, största fördelen med en foamgun är väl att man kan ställa doseringen smidigt med den. Lycka till ;)

/Jiiins :jeps
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 12 dec 2009 06:34

Hur gick det Pada :?:

/Jiiins
" En sjuk polernörd "

Pada
Medlem

Inlägg av Pada » 13 dec 2009 20:48

Jo då, det gick kanon.

Jag mailade till Kärcher och fick besked om vilken produkt jag skulle ha, sedan skickade dom den till mig och jag satte in pengarna till dom. Kanon och mycket bra service!

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 13 dec 2009 21:10

För tjocka medel funkar inte i kopparna/tankarna, men det går utmärkt att späda ut med vatten...1:2 - 1:3 .... är medlen för tjocka så orkar inte det sug som skapas dra upp medlen...dom speciella medel som säljes för just dessa ändamål t.ex. Nilfisk-ALTO CAR COMBI CLEANER är rätt tunna i konsistensen.... ;)
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Pada
Medlem

Inlägg av Pada » 15 dec 2009 21:02

Funderade lite på detta,

Ska man enbart hälla i medlet i behållaren och sen låta vattnet från slangen gå genom högtrycksmasknen och sen ut i behållaren eller ska man späda medlet direkt i behållaren?

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 15 dec 2009 21:31

Pada skrev:Funderade lite på detta,

Ska man enbart hälla i medlet i behållaren och sen låta vattnet från slangen gå genom högtrycksmasknen och sen ut i behållaren eller ska man späda medlet direkt i behållaren?
Kör du Kärcher eller Nilfisk-ALTO medel så är dessa tunnare....Vill du köra t.ex. ett tjockare schampo som du gillar så blanda detta 1:2 -1:3 så kan du använda detta också.... ;)

Kolla i din instruktionsbok vilka medel du kan använda...finns faktiskt dom som kört petrokemisk avfettning i tankarna och förstört tvättar....så var noga med det du häller i... ;)
MVH Nisse

Bild

Skriv svar