Mina tankar efter att dom senaste åren bara spolat mina och andras bilar enbart med vanlig vatten-slang samt då använt div avfettningar samt lite olika shampon och diskmedel för rengöring
Ok erkänner
Men att jag inte blev det minsta imponerad
samt att en jobbar kompis till mej tvättade sin bil på jobbet i somras med en riktig värstingmaskin och efter att han lagt hd-grön på sina lätt nersmutsade fälgar(lite broms-damm) och började spola av dom med högtrycken så inte hände det mycket alltså ingenting
Broms-dammet satt kvar och jag som stod brevid och kollade lite nyfiken som man är gick fram och pillade lite med fingrarna på fälgen(i smutsen)blev verkligen förvånad
Så jag slet åt mej högtrycken och blåste på så fälgen bångnade då såg man att det började släppa lite smuts men det kunde man lika gärna varit utan så att säga
då det var svampen med lite shampo som fixade biffen hur lätt som helst
Samt att försöka att få en bil ren enbart med högtrycken är ju misson-imposible då det är medlen som står för rengöringen alltså att lösa upp smutsen samt att det är shamponeringen med svamp och shampo som får det att bli blank och fint
Fast iofs sig så vet nu jag inte vad det finns för dunder-medel just för högtryckstvättar som gör att man slipper svampa bilen för att det ska bli blank
Sen för övrigt så inbillar jag mej att hög-tryckstvätten sliter hårdare än nödvändigt både på lack,plast,lack-skydd .tätnings-lister osv,samt om man trycker in smutsen
Det var lite av mina funderingar ang högtryck och bil-tvätt, har för övrigt till-gång till högtryck på jobbet
så mycket jag vill och orkar men tycker att det känns enklare och säkrare med vanlig slang
Finns säkert en bra anledning till högtrycks-tvättar används till rengöring av bilar men vilken
ok det går snabbare men blir det renare
mvh max.