Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Testat Sonus torkduk..

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4085
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Testat Sonus torkduk..

Inlägg av Funk » 09 apr 2009 19:05

Idag använde jag Sonusdukarna för första gången, normalt sett använder jag Waffle Weave som jag tror köpte på Pingens för något år sedan... Jag kan inte säga att dom var bättre än mina gamla dukar på att suga upp, men eftersom dom brukar bli bättre efter första tvätten så kommer dom troligen att var precis lika bra. Och med tanke på det fina priset som Göran håller på dem så är dom grymt prisvärda, 200:- för två istället för 200:- för en talar sitt enkla språk... köprekommendation så det visslar om det !!

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 946
Blev medlem: 13 nov 2008 11:18
Ort: Sundsvall

Re: Testat Sonus torkduk..

Inlägg av Stupid-Flanders » 09 apr 2009 19:17

Instämmer med föregående talare
Senast redigerad av 4 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gång.
Black isn't a color, it's a part time job!

Användarvisningsbild
TheBree
Medlem
Inlägg: 64
Blev medlem: 15 nov 2008 13:07
Ort: Ljungby
Kontakt:

Re: Testat Sonus torkduk..

Inlägg av TheBree » 09 apr 2009 20:36

Jag har också köpt av Göran och kan bara hålla med om det du skriver. Jag tycker de är fantastiska! Sen att man aldrig behöver vrida ur dem är ju ännu bättre!

Mycket bra köp!
Senast redigerad av 4 TheBree, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Testat Sonus torkduk..

Inlägg av Jiiins » 09 apr 2009 20:52

Här är det en till som är helnöjd med Sonuswåfflan :D och till ett mycket fördelaktigt pris ;)

/Jiiins
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Göran

Re: Testat Sonus torkduk..

Inlägg av Göran » 09 apr 2009 21:45

Tack för den konstruktiva kritiken! :D
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Testat Sonus torkduk..

Inlägg av mortil » 10 apr 2009 00:33

Måste faktist säga att jag vart varken imponerad eller besviken på sonus duken. Dom bästa dukarna jag testat är ett varuprov som jag fick för ett år sedan. Dessa har jag inte hittat något som slår.
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Göran

Re: Testat Sonus torkduk..

Inlägg av Göran » 10 apr 2009 10:05

mortil skrev:Måste faktist säga att jag vart varken imponerad eller besviken på sonus duken. Dom bästa dukarna jag testat är ett varuprov som jag fick för ett år sedan. Dessa har jag inte hittat något som slår.
Det tar jag till mig, men jag måste säga att överlag har jag fått stående ovationer för Sonusduken.
Skulle ni vilja köpa dessa dukar men bli missnöjda får ni pengarna tillbaka utan diskussion. :D
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Testat Sonus torkduk..

Inlägg av mortil » 10 apr 2009 10:56

Göran skrev:
mortil skrev:Måste faktist säga att jag vart varken imponerad eller besviken på sonus duken. Dom bästa dukarna jag testat är ett varuprov som jag fick för ett år sedan. Dessa har jag inte hittat något som slår.
Det tar jag till mig, men jag måste säga att överlag har jag fått stående ovationer för Sonusduken.
Skulle ni vilja köpa dessa dukar men bli missnöjda får ni pengarna tillbaka utan diskussion. :D
nej nej :) jag är inte missnöjd inte alls så jag menar. jag fick ju duken som "prov" av dej på träffen eller nått :)
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
GreenTurtle
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: 09 apr 2009 08:25

Re: Testat Sonus torkduk..

Inlägg av GreenTurtle » 18 apr 2009 21:15

Har alltid använt äkta sämskskinn och varit nöjd. Efter att ha läst alla recensioner och lovord om dessa våffeldukar så slog jag till på ett par Sonus dukar från Göran för 220 kr. Och herregud, what a halleluah moment!!! Som natt och dag! Duken är stor som ett mindre badlakan och suger upp minsta lilla droppe, inte en rand fanns kvar efter helgens genomgång!
Verkligen ett kanonköp. Rekommenderas starkt! Tack Göran!!!!
/ GreenTurtle
Senast redigerad av 4 GreenTurtle, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Testat Sonus torkduk..

Inlägg av Nisse » 19 apr 2009 13:40

I veckan när jag skulle göra i ordning 2 bilar klar inför bilutställningen "Motorrevyn" så testade jag Görans Sonus torkduk efter tvätt...Jag använde denna torkduk på en Röd Ferrari 355 och en Grå met Porsche S4 Carrera....

Och jag måste säga att dessa torkdukar håller en väldigt hög kvalité...uppsugningsförmågan och att hålla vattnet i materialet var extremt hög....Mycket nöjd med denna produkt !!
Som vi gärna tar in i vårt sortiment !! :D
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
Bild
MVH Nisse

Göran

Re: Testat Sonus torkduk..

Inlägg av Göran » 19 apr 2009 14:02

Duken är en "lyxduk" som håller vad den lovar, och väl tilltagen i storlek.
Dessutom är den snygg tycker jag!
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Testat Sonus torkduk..

Inlägg av Nisse » 19 apr 2009 14:34

Ja den är väldigt snygg med sin duvblåa färg med röd kant.... ;)

Jag har tagit bilder som kommer inom kort på just dessa bilar och Sonus torkduken...
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
Bild
MVH Nisse

hebbe
Medlem
Inlägg: 310
Blev medlem: 23 sep 2008 18:19
Ort: nol

Re: Testat Sonus torkduk..

Inlägg av hebbe » 25 apr 2009 08:40

ja har använt mina sonus wåfflor ett tag nu, och dom torkar inte alls bra. har tvättat dom cirka 5-6 gånger och dom blir inte bättre ändå. använder vanligt tvättmedel och inget sköljmedel. har torkat dom i torktumlare eller bara hängt upp dom. det är precis som det är en hinna på duken som stöter ifrån sig vattnet, ja använder åxå pingens duk och den funkar jättebra. kan nån ge mig tips hur ja kan göra så dom blir bättre?
Senast redigerad av 4 hebbe, redigerad totalt 14 gång.

marcus
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1180
Blev medlem: 28 sep 2008 16:38

Re: Testat Sonus torkduk..

Inlägg av marcus » 28 apr 2009 21:13

hebbe skrev:ja har använt mina sonus wåfflor ett tag nu, och dom torkar inte alls bra. har tvättat dom cirka 5-6 gånger och dom blir inte bättre ändå. använder vanligt tvättmedel och inget sköljmedel. har torkat dom i torktumlare eller bara hängt upp dom. det är precis som det är en hinna på duken som stöter ifrån sig vattnet, ja använder åxå pingens duk och den funkar jättebra. kan nån ge mig tips hur ja kan göra så dom blir bättre?
Låter konstigt, kanske Göran kan hjälpa dig?
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.

Göran

Re: Testat Sonus torkduk..

Inlägg av Göran » 29 apr 2009 11:46

hebbe skrev:ja har använt mina sonus wåfflor ett tag nu, och dom torkar inte alls bra. har tvättat dom cirka 5-6 gånger och dom blir inte bättre ändå. använder vanligt tvättmedel och inget sköljmedel. har torkat dom i torktumlare eller bara hängt upp dom. det är precis som det är en hinna på duken som stöter ifrån sig vattnet, ja använder åxå pingens duk och den funkar jättebra. kan nån ge mig tips hur ja kan göra så dom blir bättre?
Är det så så skickar jag nya eller så får du givetvis pengarna tillbaka. :cheers
Kan vara materialfel,
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
GreenTurtle
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: 09 apr 2009 08:25

Re: Testat Sonus torkduk..

Inlägg av GreenTurtle » 29 apr 2009 13:22

Personligen så tycker jag att Sonus duken är mannens bästa vän och den enskilt viktigaste uppfinningen sedan diskmaskinen ;)
Senast redigerad av 5 GreenTurtle, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Testat Sonus torkduk..

Inlägg av Jiiins » 29 apr 2009 15:18

GreenTurtle skrev:Personligen så tycker jag att Sonus duken är mannens bästa vän och den enskilt viktigaste uppfinning sedan diskmaskinen ;)
Håller nästan med dej till 100% :D
Använde den sist som torkduk till fönsterputsningen på KIA:an och det var helt :jeps

/Jiiins
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

hebbe
Medlem
Inlägg: 310
Blev medlem: 23 sep 2008 18:19
Ort: nol

Re: Testat Sonus torkduk..

Inlägg av hebbe » 29 apr 2009 17:14

ja ska testa och fukta duken lite innan ja torkar bilen nästa gång.
Senast redigerad av 4 hebbe, redigerad totalt 14 gång.

Göran

Re: Testat Sonus torkduk..

Inlägg av Göran » 29 apr 2009 17:44

hebbe skrev:ja ska testa och fukta duken lite innan ja torkar bilen nästa gång.
Pm:a din adress så skickar jag en ny duk efter helgen! :jeps
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Testat Sonus torkduk..

Inlägg av Nisse » 29 apr 2009 17:56

hebbe skrev:
ja har använt mina sonus wåfflor ett tag nu, och dom torkar inte alls bra. har tvättat dom cirka 5-6 gånger och dom blir inte bättre ändå. använder vanligt tvättmedel och inget sköljmedel. har torkat dom i torktumlare eller bara hängt upp dom. det är precis som det är en hinna på duken som stöter ifrån sig vattnet, ja använder åxå pingens duk och den funkar jättebra. kan nån ge mig tips hur ja kan göra så dom blir bättre?

Vi har testat både Pingens och Sonus torkdukar...och den senare är att föredra !! ;)
Sonus torkduk är den bästa jag testat !..den är mjuk och tar upp enormt med vatten utan att kännas som en skurtrasa...och att den är snygg är absolut en fördel vid försäljning...
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
Bild
MVH Nisse

Skriv svar