Trots detta var det faktiskt inte så mycket tvättrepor trots åratal av maskintvättar.
Nedan kan man se hur Smartabs Power avfettning lagd på torr bil låter asfalten rinna, i detta fallet så körde vi inte med alkalisk avfettning då det faktiskt inte hade hjälpt..

Så här såg det ut efter första varvet avfettning:

Vi gjorde om processen med Power, denna gång gnuggade vi lite..

Även dörröppningarna fick en omgång med avfettning och högtryck, här tycker jag personligen att det är detta som gör skillnaden mellan en bra tvätt och en strålande..

En redig avspolning:

Se hur det skiljer mellan dessa bilderna, Tantrum blåser bort det mesta...

Så var det dags för manuell tvätt, Cherry Foam schampoo i skumlansen till högtrycket ger nästan samma känsla som på ett skumparty på Ibiza..

Men man måste jobba lite manuellt också, hag kör med svamp, medan Tantrum föredrar tvätthandske.

Vi torkade med skrapa och sedan Sonus Der Wunder Towel.

Vi körde med Meguiars Clay och Magisk svamp, och använde en blandning av schampoo och vatten samt en Qiuck detailer som smörjning.

Carina clayar.

Och svampar...

Så här såg clayen ut efter ett par kvadratdecimeters användning.

Dags att polera, Tantrum kör med QuickFinish 140 på Milwaukee roterande maskin. Jag kör Biltemas cyclokopia med medelhårda pads och Smartabs Take Off. Det visade sig inte fungera så bra så jag gick över till ProPads och QuickFinish 140 vilket fungerade bättre.

En 50/50 på huven.

Bakluckan och bakljusen kördes med samma medel och maskin.

Den yttre delen av bakljuset är polerat, inre är det inte...det kanske syns dåligt på fotot men det är stor skillnad.

Nästan färdigpolerat, man ser onekligen en viss skillnad om jag får säga det själv..På samma tid som jag gjort 30% av bilen med min maskin så hade Tantrum gjort resten...

Dags för listerna, Concept Vista såklart !

50/50 på stötfångaren.

Några efterbilder.

Givetvis måste man kolla avrinningen.

Och för er som tror att det inte var så mycket att göra så hittade vi denna P-biljett i bilen som visar ungefär hur
ofta den städats/tvättats grundligt.

Jag är säker på att de andra kommer att fylla på med info...
/Thomas