Utrustningen

Våtdammsugare
Mirakelsvamp
Kökssvamp
Stovels Glasrent
Rug & Upholstery (Ruggan)
Leather Master Textile Protection
Leather Master Leather Protection Cream (Läderkräm)
Diamantduk
Glasduk Microfiber
Biltema Microfiber
Lite förebilder

Började med att dammsuga hela bilen. Därefter duschade jag på Ruggan (blandat 1:4) på golvet och bak i kombiutrymmet och gnuggade med kökssvamp. Därefter Ruggan (1:4) på de värsta fläckarna på sätena och sen Ruggan (blandat 1:10) på resten av klädseln. Gick över hela klädseln med mirakelsvamp.
Nu var det dags för våtdammsugning. Fyllde en tryckspruta med ljummet vatten som jag duschade på medan jag körde dammsugaren över alla ytor. Fick inte bort allt på förarstolen och ett ställe i baksätet (platsen där junior sitter

Tog sen diamantduken och Ruggan (1:10) och gick över hela inredningen. Avslutade med att smörja in skinnet med läderkrämen och putsade av rutorna med Strovels.
Några efterbilder (klädsel ser lite flammig ut på vissa efterbilder men tror att det är skuggningar för de syns inte i verkligheten)

Jag har nu testat både Lahega Interior 40 och Ruggan och tycker att rengöringsmässigt är de ganska lika men Ruggan doftar mycket bättre.
Avslutade jobbet idag med att impregnera klädseln med Leather Master Textile Protection
Filmklipp
http://www.youtube.com/watch?v=MLoSIdMsxYg