Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Calles projekt

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Calle
Medlem
Inlägg: 67
Blev medlem: 28 jun 2014 21:44

Re: Calles projekt

Inlägg av Calle » 13 jan 2024 12:46

Manor skrev:
07 jan 2024 21:45
Calle skrev:
07 jan 2024 18:01
Intressant med Geyon Q2, har varit lite insnöad på CQuartz UK toppat med SiC men nu fick jag annat att spana in också :D
Väldigt blankt :jeps.
På Volvon blev det vit Spiderpad med Scholl S3 för min del...och roterande maskin.

Jag är själv frälst på CarPro, men Geyon Q2 Mohs Evo överraskade positivt. Det lättaste keramiska lackskydd jag lagt.
Har gjort en hel del research nu gällande kommande lackskydd och kom fram till följande slutsats:

För wetlook = Gyeon Pure Evo / CarPro CQuartz UK eller motsvarande Si02 baserat medel.
För hal yta, hållbarhet och bra blänka = Gyeon Mohs Evo (utan Syncro för det verkar lite besvärligt och tillför ev inte så mycket?)

Lutar nu åt Mohs Evo för min del.
Funk skrev:
08 jan 2024 07:42
Det blev ju jättebra
Senast jag behövde köpa nya trissor av microfiber blev det pads från Angelwax (jag har dem i närheten) och kan inte säga att det är någon större skillnad mellan fabrikaten. Jag kör nästan 100% med Flex DA...

/Thomas
Tack för tips! Blir till att lägga en beställning om ett tag på lite pads och medel.

Har roat mig med lite småfix under tiden. Återigen den väldigt repiga, svarta Golfen:
Bild
Bild
(Handtaget är inte polerat än på bilden)

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Calles projekt

Inlägg av Funk » 14 jan 2024 12:08

Jag har lekt lite med olika skydd, och står kvar vid CQU, fast andra kanske är lika bra känner jag mig bekväm med det.
Senaste bilen (som är milt sagt eftersatt )fick tershines keramiska för snart två år sedan, och det var visserligen lätt att lägga och såg snyggt ut, men höll dåligt. Så nästa bil nu till våren blir det troligen CQUK igen.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5627
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Calles projekt

Inlägg av Manor » 14 jan 2024 18:43

Hej!
Som jag nämnde tidigare "jag är själv frälst på CarPro, men Geyon Q2 Mohs Evo överraskade positivt",
Väl värt att testa med om det inte är allt för mycket dyrare. Det är nog det keramiska skydd som varit lättast att lägga, och lika blankt och fint resultat som CarPro Gliss - men förhoppningsvis betydligt hållbarare än det sistnämnda :-).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Skriv svar