Här tänkte jag löpande dokumentera mina projekt. Jag brukar byta bil rätt ofta även om jag blivit lugnare på gamla dagar

Har väl haft ett visst intresse kring bilvård sen man fick körkort, men det har fortfarande varit på hobbynivå.
Nåväl, passade på att göra Mercan vårfin under helgen. Jag besökte föräldrarna i Hälsingland och min far hade varit snäll nog att komplettera upp med HD Grön, Foam Lance, rondeller, dukar m.m från BBV.
Sonax Active Shampoo i Foam Lance. Eventuellt lite tunt, men fortfarande under provkörning:

Smartab RED 7 Nordic Edition. Rätt mycket flygrost trots att den inte har rullat så långt...

Clas Ohlson DA maskinen med 160mm gul rondell och Sonax cleaner. Blev en 1 stegspolering i det här skedet lacken var i mycket bra skick redan. Men jämfört med den gamla roterande polermaskinen från Swedol som jag har kört med tidigare var denna mycket trevlig att använda.

Sonax Xtreme Protect & Shine. Två lager på dörrar och baklucka. Avfettade ordentligt efter poleringen. Jag gillar att det funkar så bra att lägga skyddet på plastdetaljer och lister. Bilen har Night Package vilket innebär en hel del blanka plastdetaljer.

Slutputsat för den här gången.

Tänkte låta den rulla med Sonax Protect & Shine över sommaren som toppas då och då med Intense Shine Detailer. Till hösten tänkte jag köra med något keramiskt för att få lite bättre tålighet mot kallavfettning.