Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

VW Polo och Ford Explorer

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

VW Polo och Ford Explorer

Inlägg av mortil » 30 nov 2008 22:36

DÅSÅ ..

Fredagens första offer.
Bild

rätt kass i lacken . hon som ägde den vet ja inte om hon visste innebörden av ordet bilvård!
Bild

Bild

Polerad med 3M Fastcut PLUS och roterande med medelhård hätta.
Bild

Blev inte helt 100 perfekt men Prio var inte själva poleringen utan Rostlagandet av ett hål som gick rakt in i bilen på ena skärmen
Bild

Här är Rosthålet lagat, va ju så puckad att jag glömde ta ett förekort på rosthålet.

allt detta skedde på 6 timmar så resultatet vart väl inte riktigt 100 men ägaren va mer än nöjd och ville vi skulle laga resten av rosten. Köp ny bil va vårt råd :D
Bild

efter att vi var klara med denna bil kl 01.30 så tvättade jag av.....
OFFER NR2 sen åkte vi hem och sov.

Japp . ett riktigt as till bil. vi skulle gå över bilen åt dess nyblivna ägare som köpt den i förtroende att den inte skulle va sprayburkslackad.

Bild

Lite repig var den
Bild

Började ana oro när jag tittade närmre på denna dörr.
Bild

Japp! där ser man.
Bild

Nypolerad och en av MÅNGA lackdefekter
Bild

Så nypolerad och färdig för leverans. denna va riktigt jobbig i lacken . så fort jag skulle lägga lackskydd så blev det hologram. R2000 cleaner, Fireglaze. samma gäller Menzerna final finish och 3M Machine polish.
efter att jarre va snäll o ringde upp mitt på lediga lördagen så kom vi fram till att ja skulle testa Quickfinish 140 så jag testade denna och det fungerade till slut .

JÄVLA BIL hehe
Bild

ett sista kort
Bild

måste skaffa en vettigare kamera och ha själv . denna e inte bra till detta .
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: VW Polo och Ford Explorer

Inlägg av Jiiins » 01 dec 2008 00:00

Två riktiga grisbilar!
Måste kännas bra att det funkade till slut!
Varför tror du att 140 funkade? o inte R2000,Fireglaze vore intressant att få reda på.
//Jiiins.
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

MAX

Re: VW Polo och Ford Explorer

Inlägg av MAX » 01 dec 2008 00:05

Tråkigt med såna där bilar men det kommer nya tider .om du tycker din kamera är för bra får du gärna byta mot min mobiltelefon nokia 5500 sport med 2 megapixels kamera så slipper du våndas över att korten blir för tydliga. Mvh Max
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.

rekaren
Medlem
Inlägg: 193
Blev medlem: 19 sep 2008 06:27

Re: VW Polo och Ford Explorer

Inlägg av rekaren » 01 dec 2008 00:10

Jiiins skrev:Två riktiga grisbilar!
Måste kännas bra att det funkade till slut!
Varför tror du att 140 funkade? o inte R2000,Fireglaze vore intressant att få reda på.
//Jiiins.

R-2000 cleaner plockar nog inga hologram, fireglaze har jag inte testat så där vet jag inte hur detta fungerar.
Mortil kommer nog med en förklaring.
Kan tänka mig att 140:an fyller repor på sätt och vis,eller?
Senast redigerad av 4 rekaren, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: VW Polo och Ford Explorer

Inlägg av mortil » 01 dec 2008 00:21

rekaren skrev:
Jiiins skrev:Två riktiga grisbilar!
Måste kännas bra att det funkade till slut!
Varför tror du att 140 funkade? o inte R2000,Fireglaze vore intressant att få reda på.
//Jiiins.

R-2000 cleaner plockar nog inga hologram, fireglaze har jag inte testat så där vet jag inte hur detta fungerar.
Mortil kommer nog med en förklaring.
Kan tänka mig att 140:an fyller repor på sätt och vis,eller?
Nej det var inte att plocka Hologram som var problemet. det var att själva medlet lämnade Hologram efter att jag lagt på de. och då har jag testat flera tillvägagångssätt tex. Toptool med vanliga svarta hättor. Toptool med våfflade svarta hättor. roterande med vanlig mjuk hätta och även med våfflad hätta .

vet faktist inte varför 140 funkade bättre. kanske är lite fetare på så sätt att den inte "går ner" i lacken så djupt ? surt att behöva lämna iväg en bil enbart vaxad och inte lackskyddad. men sen va ju bilen riktigt risig .

MAX > kameran är en Pentax K10 som är tjejens . jag har haft en liten kompakt kamera men den har sagt godnatt. ska nog skaffa en Nikon D60 framöver. tycker den är mer lätthanterlig.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Skriv svar