Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

regering vs konsument

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
MAX

regering vs konsument

Inlägg av MAX » 31 okt 2008 00:54

Hej fattiga polerare om jag nu lyckas .få in några bilder så kan jag säga att det går att få bra resultat med konsument produkter inte billigare men mindre pengar åt gången.Mitt objekt före detta regeringsbil(mina barns mammas bil) en volvo 745 årsmodell-89 inte vacker menar bilen! :evil:om den är hård i lacken icke men tvättad ca två gångerom året.Motorhuven innan påbörjat arbete och så lite maskiner o tillbehör.började med nersvarvad jula trissa gul hård och autosol på huven då den var mest skadat men det visade sej överflödigt gick över till hagmans flytande rubbing mycket bra först roterande 1500varv gammal maskin haft den i 25år perfekt tak.huv .skuff behöver inget större tryck väger mycket spräng lahega rondel.Sedan en liten smidig makita ocillerande tror att det är ca 2.5 mm med samma medel och julas gula trissa.Nu är halva huven körd.verkar lite bökigt tror bilderna hamnar i fel ordning /är lite dålig på datorer/ som kvinnor( :evil: vill inte ha dom men behöver dom)ok arbetet går framåt. här är hela huven färdigpolerad saknas lack skydd blir orangebananas då det är det lilla jag har kvar.kan till-läggas att jag tvättat bilen med spray flaska med vatten
och lite yes diskmedel(/ har man inget vattenkran så har man inte)men livet måste gå vidare man sätter själv gränsen. torkat med mf (rusta vit köpt i paket. fortsättning följer.Guds gåva till kvinnan mannen.Guds gåva
till mannen bilen 8-)
Bilagor
regeringsbil vs konsument 006.jpg
regeringsbil vs konsument 006.jpg (36.82 KiB) Visad 8498 gånger
regeringsbil vs konsument 003.jpg
regeringsbil vs konsument 003.jpg (60.52 KiB) Visad 8498 gånger
regeringsbil vs konsument 002.jpg
regeringsbil vs konsument 002.jpg (41.35 KiB) Visad 8498 gånger
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.

MAX

Re: regering vs konsument

Inlägg av MAX » 01 nov 2008 13:01

Börjar med att be om ursäkt för mina dumma uttalanden om kvinnor förlåt alla kvinnor. Nu är alla fall bilen färdig.Tvättsättet är väl inte rekommendera men fungerar och i det här fallet var ju bilen så dålig att det inte spelade någon större roll tyckte jag.Mycket klarlacks släpp och bubblor i klarlacken huvudsyftet var att få en lite trevligare bil.Med dom medel som fanns tillgängliga Funderingar över autosolen så fungerar den bra till lite större repor,(små ytor).Sedan hagmans flytande rubbing, Polerade först med roterande maskinen srängd trissa körde ej torrt lät medlet ligga kvar tog sedan lilla makitan julas gula trissa samma medel på trissan och polerade över samma område som tidigare torkade av medlet sen forsatte i samma följd över hela bilen avslutade sedan med ett tunt vax lager som jag la på med makitan och mjuk blå trissa torkade sedan av med med en fin mf duk.Här kommer lite färdiga bilder.
Har någon annan lite tips på konsument produkter så skulle det vara kul. Vet att det inte blir billigare och knappast bättre.Men lätt-åtkomligt och lite mindre pengar åt gången.
Max.
Bilagor
regeringsbil vs konsument 013.jpg
regeringsbil vs konsument 013.jpg (85.75 KiB) Visad 8475 gånger
regeringsbil vs konsument 012.jpg
regeringsbil vs konsument 012.jpg (62.07 KiB) Visad 8477 gånger
regeringsbil vs konsument 011.jpg
regeringsbil vs konsument 011.jpg (69.11 KiB) Visad 8475 gånger
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.

Göran

Re: regering vs konsument

Inlägg av Göran » 01 nov 2008 14:03

Ser att du har bananvax, och det är helt okej för att vara konsumentvax.
Har polerat min dator med biltema hårdvax, det fungerade men innehåll vaxklumpar.

Polerar du för hand Max?
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

MAX

Re: regering vs konsument

Inlägg av MAX » 01 nov 2008 15:30

Hej admin och övriga läsare.Polerar bara med maskin förutom runt sidorutor (Karmar och nedanför vindrutan fram till huv kommer inte åt riktigt) samt att det lätt hugger fast med trissan ,om oturen är framme för stor risk att ta dom ställerna med maskin bör nog göras för hand på alla lite trängre ställen . kan säga att jag inte fuskar med maskering för övrigt.kan sägas att min stora roterande (1500 varv konstant)inte är någon kosument produkt ska behandlas med respekt men är mycket effekttiv .kan låta konstigt att jag använder den efter som jag är lite nybörjare.Har tidigare använt den till slipa bilar plåtrena i samband med lackeringar och plåtarbeten på skadade bilar.Går kanon med hård trissa för självhäfttade papper korn storlek 40-120 papper bygger inte upp så mycket värme när man slipar plåt rent även bra till karosseri skydd body o liknade. kan säga att jag har bra erfarenheter med maskinen i fråga har haft den i ca tjugofemår.Men som sagt var inte polerat i någon större omfattning.Bara det sista året 7-8bilar ca Men kan tilläggas att jag valt mycket dåliga bilar för att träna så att säga.Bäst att börja från grunden.
Tycker att det här med forum är väldigt viktigt att läsa då man lär sig om olika produkter och hur dom fungerar
spar mycket krångel o funderande. Första bilen jag skulle polera (enligt mej själv lite seriöst)Tvättade bilen torkade den på med oxillerande makitan . ok vax nogonting.polerade blev inte speciellt bra gick in och deppade hittade på ett forum om bilpoleringar började läsa lite .Då chocken man ska polera före( lackskyddet!)hade jag ingen aning om. Avfettade bilen ny vända cleaner .torka .vax .Stor skillnad då startade mitt lite mer fördjupande intresse om ämnet och kan säga att kunskap är makt gäller alla ämnen.När man tror man kan allt så är det bara att börja om från början utvecklingen går framåt.
man blir alldrig fulllärd.ok nu blev det kanske lite pannkaka men den ena frågan leder oftas till ett annat svar.Ni får ha översende lätt att man rycks med. max
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.

Göran

Re: regering vs konsument

Inlägg av Göran » 01 nov 2008 15:52

Hej och tack frö din berättelse MAX, första gången jag vaxade min mormors Volvo rubbade jag hela bilen, och den blev blank. Men jag visste inte att jag skulle använda vax efteråt och lacken blev helt förstörd men tiden.

Bilvårdsforum kommer att ha en skola på nätet till våren. Och då ska vi lära fler hur man går tillväga, att lacken är det dyraste på din bil och att det dessutom är kul att vaxa o tvätta.

Ser fram emot nya bilder på nästa objekt MAX!. :D

//Admin
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: regering vs konsument

Inlägg av Jiiins » 01 nov 2008 19:55

Tjena Max!
Väldig grym bild med träden. ;)
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

MAX

Re: regering vs konsument

Inlägg av MAX » 01 nov 2008 20:30

Tänkte inte så mycket på träden när jag fotade blev nog mest av en slump, tog korten med en 2 megapixels mobil telefon.
Men kul att det blev bra kort.Trots en ganska simpel kamera.
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör
Inlägg: 1897
Blev medlem: 22 sep 2008 20:52
Ort: Göteborg

Re: regering vs konsument

Inlägg av Tantrum » 03 nov 2008 08:43

MAX skrev:Tänkte inte så mycket på träden när jag fotade blev nog mest av en slump, tog korten med en 2 megapixels mobil telefon.
Men kul att det blev bra kort.Trots en ganska simpel kamera.
Lägg gärna in dina polerprojekt i Projekt & Bilder om du har fler!

Alltid kul att kolla in andras resultat!
...like a boss.

Skriv svar