Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

BTG´s projekt

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Användarvisningsbild
BTG
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 863
Blev medlem: 16 apr 2012 19:48
Ort: Kulltorp/High Chaparral

Re: BTG´s projekt

Inlägg av BTG » 29 jun 2015 19:51

Tjena allihopa!
Ingen polering men tänkte dela med mig lite av nya produkter ifrån Liquid Elements som jag har testat.Objektet blev min egen misskötta bil som inte sett en tvätt på ca5-6veckor.Produkterna ifråga gäller.
Liguid Elements Dust Cracker
Liquid Elements Pearl Rain Protect schampoo
Liquid Elements:Gloss boost.

Vi börjar med fälgarna.
Det ända jag gjorde var att spruta på och lät verka i ca 3min,sen spola av med högtryck. .....blev soprent.Blev riktigt impad av denna så den rekommenderas starkt för er att testa.Fälgarna var helt obehandlade innan testet,så ni kan själva räkna ut hur dom var.

Schampoo:
Innan schampot körde jag en vända hd-grön 1:40 ca för att luckra upp alla insekter och det fanns en hel del.Schampot gjorde definitivt sitt jobb,tog med lätthet bort insekterna som etsat sig fast på lacken som inte gick bort vid avspolning efter hd-grön.Skummade helt okej,inget revulotionerande skum men fullt tillräckligt, fick ett bra glid trots i stort sett obehandlade lack,luktade svagt men behaglig doft av nåt jag inte kommer på men det väcker barndomsminnen.Gav en fin glans på bilen jämfört med innan.Väldigt nöjd med denna produkt oxå.

Sista produkt
Gloss boost.
Ett sprayvax som lyfter glansen ytterligare snäpp.Enkel att applicera. Jag gjorde så att,sprutade direkt på lacken,spred ut med lätt fuktad mf-duk väntade ca 30 sek torkade sedan med torr mf-duk.Ytan fick en fin hal wet look med bra avrinning.Har fler produkter ifrån Liquid Elements som jag inte har testat men hade innan detta test höga förhoppningar på,dom har ökat nu efter detta.Försökte ladda upp bilder men misslyckades, kände ändå att jag ville dela med mig av detta test i ord så gott det går.Är ni sugna att testa dessa kommer ni inte bli besvikna,jag blev impad av samtliga.Ska vid ett senare tillfälle försöka få upp bilderna.....För hundra gubbar att det inte gick nu.

Ha de gött
Senast redigerad av 1 BTG, redigerad totalt 30 gånger.

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 908
Blev medlem: 01 jun 2014 15:47

Re: BTG´s projekt

Inlägg av korvis » 29 jun 2015 20:37

Tack för intressant recension :jeps

Skriv svar