Har ett fjärrstyrt cargard i min passat som slutat fungera.
Har köpt ett nytt fjärrstyrd centrallås modul.
Tänkte. Enkelt bara kapa kablarna och montera.
Men jag vet inte vilka kablar jag ska använda.
Begriper inte heller monteringsanvisningen då den är gjord för hjärnforskare tydligen.
Någon som sitter på info vad respektive färg på kablarna i härvan är till för ?
Oerhört tacksam för hjälp.
Länk till cargards hemsida hjälper inte. De e samma anvisning som jag har.
Mvh Fredrik
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Cargard 950s. Vilka kablar är till vad ????
- Frebba
- Medlem
Cargard 950s. Vilka kablar är till vad ????
Senast redigerad av 4 Frebba, redigerad totalt 14 gång.
-
linblekinge
- Trogen Medlem

Re: Cargard 950s. Vilka kablar är till vad ????
Hej !!
Har monterat ett par sådana , men det var några år sedan
Här finns monteringsanvisning, men det var här du kanske hade kolla t själv
http://cargard.defa.com/bruksanvisningar.html
Men sedan har carguard själva själv monteringsanvisningar för resp bil , om man tar kontakt med deras support så kan man får en exakt inkopplingsanvisning för din bilmodell ..
Dom skickar den via mail som pdf
Så var det i alla fall när ja monterade , men det var nog en 7-8 år sedan
Har monterat ett par sådana , men det var några år sedan
Här finns monteringsanvisning, men det var här du kanske hade kolla t själv
http://cargard.defa.com/bruksanvisningar.html
Men sedan har carguard själva själv monteringsanvisningar för resp bil , om man tar kontakt med deras support så kan man får en exakt inkopplingsanvisning för din bilmodell ..
Dom skickar den via mail som pdf
Så var det i alla fall när ja monterade , men det var nog en 7-8 år sedan
Senast redigerad av 4 linblekinge, redigerad totalt 14 gång.
- Frebba
- Medlem
Ja de är den jag har. Begriper inte hälften 
Ska prova skicka dom ett mail.
Läste på nätet att de fanns att ladda ner. Men jag hittar inget ställe o ladda nerver på.
Ska prova skicka dom ett mail.
Läste på nätet att de fanns att ladda ner. Men jag hittar inget ställe o ladda nerver på.
Senast redigerad av 4 Frebba, redigerad totalt 14 gång.
-
linblekinge
- Trogen Medlem

Centrallås är svåra , man måste klippa och skarva in centralåsets / bilens kablar ...
I min golf var centrallåset vakuum styrt , med slangar
Man måste lista ut och koppla in sig på "strömbrytaren" som sitter tex på förardörren
Men vänta tills du fått "inkopplings anvisningen" till just din bil , den ja fick var jäkligt bra , färgerna stämde , det stod precis vad man skulle koppla in
Dessa finns inte på nätet , utan ges bara till installatörer , men fjäskar men lite så löser det nog sig
Men ska du vara seriös , skippa dom billiga "t" kopplingarna på tex biltema , löd in och isolera med krympslang så slipper du fel och glapp efter ett tag
I min golf var centrallåset vakuum styrt , med slangar
Man måste lista ut och koppla in sig på "strömbrytaren" som sitter tex på förardörren
Men vänta tills du fått "inkopplings anvisningen" till just din bil , den ja fick var jäkligt bra , färgerna stämde , det stod precis vad man skulle koppla in
Dessa finns inte på nätet , utan ges bara till installatörer , men fjäskar men lite så löser det nog sig
Men ska du vara seriös , skippa dom billiga "t" kopplingarna på tex biltema , löd in och isolera med krympslang så slipper du fel och glapp efter ett tag