Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Mitsubishi Outlander ?
-
MrMerkel
- Medlem
Mitsubishi Outlander ?
Ja då fortsätter biljakten , efter att jag igår kollat en honda crv som jag ansåg inte höll måttet pga dålig säljare och dåligt skick på bilen , och för hög ljudnivå inne i bilen enligt min åsikt så går jakten vidare och jag hoppar nu över honda crv .
Nästa bil att leta efter blir en mitsubishi outlander diesel och automat så klart årsmodell 2010-2012 .
Så vad har ni för åsikter om den bilen kvalite komfort mm.
Tacksam för tips.
Nästa bil att leta efter blir en mitsubishi outlander diesel och automat så klart årsmodell 2010-2012 .
Så vad har ni för åsikter om den bilen kvalite komfort mm.
Tacksam för tips.
Senast redigerad av 4 MrMerkel, redigerad totalt 14 gång.
- Perra83
- Entusiast

Re: Mitsubishi Outlander ?
Har du testat en XC60?
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.
- Lefty
- Medlem
Har en Outlander 2012 diesel, med lådan som jag tror heter SST, alltså dubbelkopplingslådan. En 7-sitsig, vilket iofs kanske alla är.
Det är i grunden en bra och praktiskt bil, men tyvärr känns den lite "gammal", grundkonstruktionen är trots allt från 2007.
Lite stötig och bullrig är den framförallt på dålig asfaltsväg, där den även har en försmak att spåra.
Jag tycker den drar lite mycket diesel, lite beroende på körning får man räkna på mellan 0.8 - 0.9 l/mil, även om jag lyckats köra den på 0.65 l/mil vid nåt tillfälle men då har jag inte kört över 80 och kört väääääldigt försiktigt.
Lådan är dock bra och det är inget fel å kraften i motorn, det finns två olika dieslar varav den ena tror jag sitter i den manuella och den har på pappret lite mer hk (170 mot 156) men nästan samma vrid, har kört båda då en kompis har en manuell 2011 och det är verkligen bara på pappret det är skillnad.
Räkna även med dyra servicepriser, framförallt om du tänkt lämna den på märkesverkstad och intervallet är bara 1500 mil. (De byter bl.a. bränslefilter varje service, vilket gör att det drar iväg)
Känner att det blev en rätt negativ recension men som sagt, i grunden är det en ok bil och får man en till rätt pris begagnat är det nog inte alls ett dåligt köp.
Vi stod i valet mellan denna och en Kia Sorrento när vi köpte den, med facit i hand skulle vi nog valt Kian.....
Ställ gärna frågor om specifika saker skall jag försöka svara.
Det är i grunden en bra och praktiskt bil, men tyvärr känns den lite "gammal", grundkonstruktionen är trots allt från 2007.
Lite stötig och bullrig är den framförallt på dålig asfaltsväg, där den även har en försmak att spåra.
Jag tycker den drar lite mycket diesel, lite beroende på körning får man räkna på mellan 0.8 - 0.9 l/mil, även om jag lyckats köra den på 0.65 l/mil vid nåt tillfälle men då har jag inte kört över 80 och kört väääääldigt försiktigt.
Lådan är dock bra och det är inget fel å kraften i motorn, det finns två olika dieslar varav den ena tror jag sitter i den manuella och den har på pappret lite mer hk (170 mot 156) men nästan samma vrid, har kört båda då en kompis har en manuell 2011 och det är verkligen bara på pappret det är skillnad.
Räkna även med dyra servicepriser, framförallt om du tänkt lämna den på märkesverkstad och intervallet är bara 1500 mil. (De byter bl.a. bränslefilter varje service, vilket gör att det drar iväg)
Känner att det blev en rätt negativ recension men som sagt, i grunden är det en ok bil och får man en till rätt pris begagnat är det nog inte alls ett dåligt köp.
Vi stod i valet mellan denna och en Kia Sorrento när vi köpte den, med facit i hand skulle vi nog valt Kian.....
Ställ gärna frågor om specifika saker skall jag försöka svara.
Senast redigerad av 4 Lefty, redigerad totalt 14 gång.
-
Masten
- Medlem
Outlander av årsmodell 2010-2012 är samma bil som Citroën C-Crosser och Peugeot 4007. Jag har inte koll på hur/om priserna skiljer sig åt mellan modellerna men det kan förstås vara värt att kolla upp. Även servicepriserna kan skilja eftersom olika märken debiterar olika timpenning.
2.2-litersdieseln på 156 hk som används i bilen är för övrigt en PSA-produkt, en mycket trevlig motor.
2.2-litersdieseln på 156 hk som används i bilen är för övrigt en PSA-produkt, en mycket trevlig motor.
Senast redigerad av 4 Masten, redigerad totalt 14 gång.
-
miken
- Entusiast

Min nästa bil blir en XC60Perra83 skrev:Har du testat en XC60?
Senast redigerad av 4 miken, redigerad totalt 14 gång.
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
-
MrMerkel
- Medlem
Har kollat på xc60 men dom jag sett är lite dyra samt att jag inte är nån volvo kille ,dom jag känner till har dragit lite väl mycket diesel också fast xc60 är en fin bil om jag skulle ha en volvo skulle det bli en sån .
Ser mer och mer ut som jag får kolla in nya subaru forester, fast den är så ny och lite för dyr .http://www.teknikensvarld.se/2013/12/02 ... se-mannen/
Ser mer och mer ut som jag får kolla in nya subaru forester, fast den är så ny och lite för dyr .http://www.teknikensvarld.se/2013/12/02 ... se-mannen/
Senast redigerad av 4 MrMerkel, redigerad totalt 14 gång.
- MattisH
- Trogen Medlem

Landrover Freelander 2? riktigt fin bil!
Alla stora suvvar som du tittar på är törstiga jämfört med mindre (läs lägre) bilar. Jämför inte siffror från tillverkarna utan kolla teknikens värld, vi bilägare osv....
Alla stora suvvar som du tittar på är törstiga jämfört med mindre (läs lägre) bilar. Jämför inte siffror från tillverkarna utan kolla teknikens värld, vi bilägare osv....
Senast redigerad av 4 MattisH, redigerad totalt 14 gång.
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013
- Manor
- Moderator

Kanske kan Mazda CX5 vara ett alternativ?
Utseendet är det inget fel på direkt.
Utseendet är det inget fel på direkt.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.