Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

ProRecond,

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Torlejf

Re: ProRecond,

Inlägg av Torlejf » 24 apr 2010 18:24

Göran skrev:Gränsen går inte där, utan är hårfin. En sponsor ska vara ärlig, ha goda värderingar och stötta forumet. Andemeningen är att vi ska ha bra sponsorer. Pm:a gärna mig ditt telenummer så kan vi ta det på telefon! :)
Nej, jag har ju inget företag eller så.
Skulle det bli aktuellt lite längre fram så kommer jag garanterat slå dig en signal.

Mvh. DAvid.
Senast redigerad av 4 Torlejf, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av bustorp » 25 apr 2010 12:24

Kloka tankar, Jill..........

Nu vet jag inget om kostnader för att sponsra ett forum, så det vågar jag inte kommentera innan jag har fakta, men.........
Konkurrens mellan stora o små har dock aldrig varit lönsamt för de små förutom ett ytterst litet antal. Men då får man nog inte vara mainstream i sitt utbud.
Jag kan inte komma på en bransch där det funkar att vara liten. Frisörer möjligtvis, men det har sin naturliga förklaring, håret växer ju på alla (nästan i a f) o trender, årstider o konjunkturer stör inte hårväxten nämnvärt. T o m begravningsentreprenörer går i KK trots att det är dödsäsong året runt ;)

Fler än en stor är ju konkurrensmässigt bra för kunden när det gäller dagligvaror som alla måste ha, men inte för sällanköpsvaror som denna branschen är uppbyggd på.
Det sänker förutsättningarna för att den lille ska klara sig.
Har man så stora marginaler så att man kan konkurrera med en som köper in 5-6 ggr större partier till kanske 30% LÄGRE pris än ditt eget nettonetto så funkar det nog.
Men ofta kan draken sälja till ditt inköpspris utan att gå back under en period, bara för att "köpa kunder".
Då ser det ganska mörkt ut........

Jag är ingen marknadsanalytiker, men jag jämför med det jag ser omkring mig, stort som smått.
Senast redigerad av 5 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 25 apr 2010 12:39

Vilka som finns här som sponsorer liten som stor tror jag inte har sånt stor betydelse, huvudsaken är att man respekterar varandra. Ingen är här för att överglänsa någon annan! ;)

Måste säga att dom som sköter detta forum gör ett fantastiskt bra jobb...Admin/moderatorer :jeps

Allt för att vi medlemmar skall åtnjuta ett väldigt trevligt bilvårdsforum... ;)
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av bustorp » 25 apr 2010 13:10

BBV är nog, i det närmaste, oslagbara vad gäller att vara engagerade i o för detta forumet o dess medlemmar.
Man kan verkligen konstatera att denna kombination sponsor/medlem/rådgivare verkligen gynnar precis ALLA inblandade.
Att dessutom respektera andra sponsorer som de gör är imponerande.
Jag tror faktiskt att Nisse menar vartenda ord han säger ;)

:jeps :jeps
Senast redigerad av 4 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Göran

Inlägg av Göran » 25 apr 2010 13:41

Kostnaden för sponsring är väldigt liten, mindre än en enda annons i bilsport på 4+6 cm.
Och de flesta vet nog att reklam i tidningar ger föga utdelning. ;)
Personligen så handlar jag helst av en trevlig kille, och någon som jag känner. Och detta forum är ett ständigt samtal mellan medlemmarna och aktörerna. På så vis lär vi känna varandra.

Låst