Kloka tankar, Jill..........
Nu vet jag inget om kostnader för att sponsra ett forum, så det vågar jag inte kommentera innan jag har fakta, men.........
Konkurrens mellan stora o små har dock aldrig varit lönsamt för de små förutom ett ytterst litet antal. Men då får man nog inte vara mainstream i sitt utbud.
Jag kan inte komma på en bransch där det funkar att vara liten. Frisörer möjligtvis, men det har sin naturliga förklaring, håret växer ju på alla (nästan i a f) o trender, årstider o konjunkturer stör inte hårväxten nämnvärt. T o m begravningsentreprenörer går i KK trots att det är dödsäsong året runt
Fler än en stor är ju konkurrensmässigt bra för kunden när det gäller dagligvaror som alla måste ha, men inte för sällanköpsvaror som denna branschen är uppbyggd på.
Det sänker förutsättningarna för att den lille ska klara sig.
Har man så stora marginaler så att man kan konkurrera med en som köper in 5-6 ggr större partier till kanske 30% LÄGRE pris än ditt eget nettonetto så funkar det nog.
Men ofta kan draken sälja till ditt inköpspris utan att gå back under en period, bara för att "köpa kunder".
Då ser det ganska mörkt ut........
Jag är ingen marknadsanalytiker, men jag jämför med det jag ser omkring mig, stort som smått.