Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Vad jobbar ni med? Och hur ser eran arbetsplats ut?

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Skriv svar
Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Vad jobbar ni med? Och hur ser eran arbetsplats ut?

Inlägg av mortil » 25 feb 2009 17:57

Kom och tänka på detta idag med hur arbetsplatser ser ut. Jag jobbar ju som glasmästare och vissa perioder av året har jag väldigt mycke resejobb. Just nu är jag på ett ställe där allt är uppochner samt fel från fabrik så ja och kompisen står och modifierar lister och liknande. Lite kaos är det. :) jag antar att det är sånt här man egentligen tycker om eftersom det bryter rutinen och sätter hjärnan på prov:) . Hur ser eran arbetsplats ut? Och får ni ofta nya utmaningar?
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör

Re: Vad jobbar ni med? Och hur ser eran arbetsplats ut?

Inlägg av Tantrum » 25 feb 2009 18:13

Jag går i skolan ett tag till. Sitter för det mesta i biblioteket och pustar. Där är det inte så mycket mer rutiner än att arbetet aldrig tar slut :D

Nya utmaningar blir det definitivt hela tiden :) Men det är inte så många kvar innan examen.
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 25 feb 2009 19:38

Vad jag jobbar med vet Ni redan....
Men före detta så jobbade jag inom däckbranschen i 15år...så jag har rätt bra koll på det som sitter längst ner på bilarna också... ;)
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Tomas88
Medlem

Inlägg av Tomas88 » 25 feb 2009 21:57

Perfekt Nisse. Då får jag fråga dig om råd när jag skall köpa nya sommardäck. ;)

Jag själv är också studerande fram till sommaren.
Går KY utbildningen Produkt & Produktionsutveckling. Jobbar även då jag hinner för att dryga ut studiebidraget.
Senast redigerad av 4 Tomas88, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 25 feb 2009 23:11

skönt och va "hemma" nu på kvällen :) just nu är jag nere i skåne och jobbar så jag har fått skjutit upp mitt polerande lite :(

Jag har faktist funderat på att börja studera kvällstid sen . har varit sugen i många år nu på att lära mig japanska :) tycker det är ett coolt språk :)

Nisse: Har du några riktigt bra grusdäck att rekommendera ? ska sitta på 4hjulsdriven rallybil ;)
!! MORTIL !!

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 26 feb 2009 20:09

mortil skrev:skönt och va "hemma" nu på kvällen :) just nu är jag nere i skåne och jobbar så jag har fått skjutit upp mitt polerande lite :(

Jag har faktist funderat på att börja studera kvällstid sen . har varit sugen i många år nu på att lära mig japanska :) tycker det är ett coolt språk :)

Nisse: Har du några riktigt bra grusdäck att rekommendera ? ska sitta på 4hjulsdriven rallybil ;)
Gör som eliten..kör Michelin eller Pirelli.... :D
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast

Inlägg av jojje » 27 feb 2009 12:47

Jobbar på pappersbruk (Holmen Paper) och har som arbetsuppgift att köra/övervaka processen på en pappersmaskin.
Vi kör 3-skift året runt, trivs bra med skiftgång blir ju mycket fritid då :D .
Senast redigerad av 4 jojje, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
carina
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av carina » 29 mar 2009 08:39

Jag jobbar som godsmottagare/truckförare/teamledar hos en underleverantör till Volvo där vi tillverkar instrumentbrädor/handskfack och dörrpanel.

Har ett jobb som innebär "frihet under ansvar", men samtidigt kan det vara jäkligt tidspressande med lastbilar från "hela världen" som väljer att komma in SAMTIDIGT måndag morgon eller fredag eftermiddag kvart i tre när man går som tidigt skift och kvällsskiftet är lediga (slutar kl 3)
Och med tanke på att man inte kan polska,tjeckiska,tyska,turkiska flytande så blir det en del ritande på papper och ett sjuhelsikes kroppsspråk för att få dom att förstå :)
Tur är väl också att en del av dom är "återkommande" , så dom behöver man bara "piska upp" en gång :lol:
Stormtrivs med detta så länge man inte har rubbade arbetsledare med 0 i IQ som lägger sig i.
Just nu är jag sjukskriven för en opererad axel, men ska börja jobba i Maj igen.
Senast redigerad av 4 carina, redigerad totalt 14 gång.
Lite blankare kan du
Volvo V70 GLT - 97
http://www.tantgredellin.blogg.se

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 29 mar 2009 12:44

carina skrev:Jag jobbar som godsmottagare/truckförare/teamledar hos en underleverantör till Volvo där vi tillverkar instrumentbrädor/handskfack och dörrpanel.

Har ett jobb som innebär "frihet under ansvar", men samtidigt kan det vara jäkligt tidspressande med lastbilar från "hela världen" som väljer att komma in SAMTIDIGT måndag morgon eller fredag eftermiddag kvart i tre när man går som tidigt skift och kvällsskiftet är lediga (slutar kl 3)
Och med tanke på att man inte kan polska,tjeckiska,tyska,turkiska flytande så blir det en del ritande på papper och ett sjuhelsikes kroppsspråk för att få dom att förstå :)
Tur är väl också att en del av dom är "återkommande" , så dom behöver man bara "piska upp" en gång :lol:
Stormtrivs med detta så länge man inte har rubbade arbetsledare med 0 i IQ som lägger sig i.
Just nu är jag sjukskriven för en opererad axel, men ska börja jobba i Maj igen.

Haha . låter som tjejen när hon jobbade på Elgiganten & Ikeas Lager :D och lastbilschaffisarna vill bara inte lära sig engelska :D
!! MORTIL !!

hebbe
Medlem

Inlägg av hebbe » 29 mar 2009 17:42

ja kör lastbil på min pappas åkeri. kör en vw transporter med flak. kör uteslutande byggvaror. vi är inte med någon central så kunderna ringer direkt till oss, även min brorsa kör i samma åkeri.
Senast redigerad av 4 hebbe, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
carina
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av carina » 29 mar 2009 20:47

:twisted: I början var det så när man var ny som godsmottagare... ingen "ville " förstå utan skulle bara fram.... hade man gett dom en tid dom skulle bli loss och dom sprang och stressade och ville komma loss tidigare.... ja då flyttade man fram deras lossningstid 2 timmar i taget... hehehehe.... en del var VÄLDIGT snabbtänkta, men en och annan fattade inte riktigt, så dom kunde bli ståendes ett skift och lite till om jag blev på fel humör... :D När deras transportledare ringde och undrade varför dom inte blev lossade fick dom svaret och diskussionen var över...och kan ni tänka er ...ALLA skulle med färjan i Trelleborg 2½ timma senare :lol:

Jag är inte bara blond...jag har ett jäkla humör med :D
Lite blankare kan du
Volvo V70 GLT - 97
http://www.tantgredellin.blogg.se

Skriv svar