Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

mörkrets furste

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Skriv svar
MAX

mörkrets furste

Inlägg av MAX » 23 jan 2009 20:34

Hallå där ute i polisch spache nu har jag tagit lite medicin 8-) (pilsner) så jag törs berätta om vad jag gjorde i söndags efter att besökt stora dala metropolen borlänge med min yngste son och han fått köpt ett nytt skatebord spel till sitt tv spel och jag köpt en liten trapp-stege på jula som jag tyckte kunde vara lämplig att ha när man exempelvis polerar bil tak. :ugeek:

Hur som helst hemma igen vid två tiden grabben ville naturligtvis spela sitt nya tv spel så han var sysselsatt så att säga, bra tyckte jag så jag pep ner i garaget för att förbättra min ljussättning som det heter skulle sätta upp ett till lysrör,då jag har en tak-skjutport som går nästan jäms med taket när jag öppnar den ca 60mm tillgodo så har det varit svårt att hitta en lämplig armatur .

Men smart som man är klurade jag ut att det skulle få plats en armatur lägst ut mot porten då det blir lite plats över när man öppnar porten då den svänger så att säga (radie) där får man rum med ett lysrör tänkte jag fram med tum stock märkte ut hålen för armaturen laddade slagborr maskinen med lämplig borr borrade hål i taket (dammade utav Sillmjölkar) knackade i expanderbult sitter utav själva För hundra gubbar gick som smort. :P

Plockade fram armaturen och muttrar o brickor till bultarna var på väg att lyfta armaturen på plats vad händer då då "sprax" :evil: kol-svart i garaget helvetes Järnspikar vad har jag gjort nu då tänkte jag har jag borrat sönder elledningarna (panik)fick ner armaturen på golvet och slet upp garage -porten utanför stod min garage grannes hustru och lutade sej mot min port samtidigt som hennes gubbe backade ut deras bil från deras garage.

Och jag lovar att det var nära att jag fick ge henne en hjärt -lung räddning :oops: på köpet för samtidigt som jag fått upp porten som hon lutade sej mot så kom det en rökridå ut ur garaget samtidigt som jag kom utfarande i full speed, harklade mej och bad om ursäkt och sa att det troligtvis gått en säkring ,var bara det att alla andra garage hyrare åckså blivit strömlösa pga stackars mej.

Men förklarade att jag skulle ta kontakt med fastighets skötaren direkt på måndag mogon så hon kunde byta säkring(om det nu bara var säkringen) kan säga att jag kände att min hyra garage karriär var på väg att avslutas :evil: då jag var säker på att jag borrat in i elledningarna,suck suck tänkte jag pep upp i lägenhetan och tog en kall dush och började fundera på mina tidigare lysrör kanske inte så populärt om dom måste in i mitt garage och laga elledningarna.

," panik "måste undanröja alla bevis tänkte jag ner i garaget fortfarande lite ljust ute skruvade ner alla lysrör (3st )slängde dom i racern +svets o kompressor gömde dom i ett annat garage som jag har till förfogande kan säga att jag var alldeles knäsvag vid tillfället tänkte hur dum kan man bli egentligen. :evil:

Måndag morgon ringer jag till fastighets skötaren och talar om att en säkring gått i garage längan och att hon kan kolla mitt vägguttag(för att jag tror att felet sitter där var lite glapp tyckte jag)det skulle hon kolla lovade hon(kan säga att jag hade mycket dåligt samvete just då ). :oops:

Gick ett par timmar samtidigt som jag gick runt som en äggsjuk höna på jobbet, ringde upp fastighets skötaren som sa att nu är det fixat jag har bytt säkring och skruvat fast kontankten så nu är det bara att tuta och köra sa hon..pust tänkte jag nu är det lugnt. 8-)

Kommer hem från jobbet öppnar garage- porten tänder lyset ska köra in bilen :idea: kolsvart Sillmjölkar Sillmjölkar Sillmjölkar hela min värld rasade ihop kan jag säga men samtidigt såg jag att det lyste i grannens garage så jag bytte glödlampan och allt var frid och fröjd men"vad händer om jag använder vägguttaget tänkte jag,måste kollas tog min vanliga skarvsladd och tänkte plugga in den i vägguttaget men fick en konstig mag-känsla
så jag tog en annan skarvkabel pluggade in den store (roterande polermaskin) klockrent inga problem. :P

Vad hade då orsakat detta "mörker" :cry: som tyngt mina axlar ett helt dygn först tänkte jag att det var slagborrmaskinen som man inte använder allt för ofta som gett upp men samtidigt så fick jag den där känslan av den gamla skarv kabeln så jag skruvade isär den och mycket riktigt den hade kortslutit på grund av då man tidigare jobbat med lastbilar och entrepenad maskiner så vill man dra åt allting så mycket man orkar och lite till. :P

Jag hade dragit åt sladd stoppen så mycket så det skavt hål på två kablar som kortslutis med varandra men det hände precis när jag borrade hål i taket ,så naturligvis fick man ju för sej att man ställt till med något helt annat av värre kaliber så vad lär man sej av detta då. :mrgreen:

Jo borra inte i tak o väggar om ni inte är säkra på var elledningarna går och kolla både maskiner och skarvkablar hur anslutningarna ser ut så ni slipper fly landet och skaffa ny identitet som jag tänkte göra Max.
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.

TommyJ
Medlem

Re: mörkrets furste

Inlägg av TommyJ » 23 jan 2009 21:05

Alltid en roligt att läsa om dina bravader Max! Keep up the good work!
Senast redigerad av 4 TommyJ, redigerad totalt 14 gång.

Göran

Inlägg av Göran » 23 jan 2009 21:07

Hehe! Spännande läsning, :D
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 23 jan 2009 22:18

Nice´´ :lol:
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 23 jan 2009 23:06

:D :D :D :D :D
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Tomas88
Medlem

Inlägg av Tomas88 » 23 jan 2009 23:48

Väldigt underhållande. :)
Senast redigerad av 4 Tomas88, redigerad totalt 14 gång.

MAX

Inlägg av MAX » 24 jan 2009 00:55

Hasse skrev::lol: Du borde ge ut en bok med dina bravader Max. Alltid lika underhållande. :D
skulle gärna skriva om om mina erfarenheter och bravader om mitt bil ägande genom åren kan börja på detta forum om ni är intresserade, men det kommer att ta tid då jag jag skriver sakta och har ägt många bilar samt att jag kanske skulle lägga allt under samma tråd så att det blir enklare att läsa men gärna kommmentarer och inlägg av andra läsare .

Om jag skriver att min första kärlek var en opel rekord -65 anno år 1978samt ytterliggare ca 150 bilar fram till 2008 så kommer det att bli mycket att läsa exempelvis,, en bil ägde jag bara en timme innan jag sålde den fast jag köpt den för eget bruk så skulle historien runt den bilen säkert ta en timme för mej att skriva då varje bilaffär har sin egen historia.Max

MAX

Inlägg av MAX » 07 mar 2009 18:18

Efter att fått ordning på livet :P efter senaste ström avbrottet med nybesiktad bil samt kört lite sopor till tippen och väntar på nästa polerings objekt så vill man ju fullfölja det man påbörjat alltså min garage belysning. :idea:
Stannade av ett litet tag med snudd på lands-flykt men slutade lyckligt. ;)
Efter att ha återmonterat bevismatreal sen senaste kastatrofen :evil: och lyckas fått tag i en armatur med lämplig höjd pga porten så var det dags att borra igen i taket plockade fram min slagborrmaskin och ny skarvsladd satte i kontakten spraxxxxx kolsvart vad i he..............te hade ju konstaterat att det var kortis i gamla skarvsladden och åtgärdat detta och tog en ny skarvsladd för att vara på den säkra sidan men totalt mörker(önskar att man varit isopropenal i detta läge så man kunnat avdunstat från den här planeten) :oops: nu hände det här ca kl 12.00 i dag och jag hade inget jourhavande nr till vaktis så jag ringde till jour ang utelåsning men dom kunde inget göra åt saken, men en timme senare ringde dom från jourhavande vaktis och frågade vilket hus det var frågan om och fem minuter senare var det ljust igen snacka om bra service :P
Plockade alla fall isär slagborrmaskinen och kunde konstatera att den den var duktigt bränd kablarna in såg bra ut men sen sitter det typ liten vit klump som kablarna är skruvade i som såg allt annat än frisk ut så där fanns boven :lol: till allt elände men hur ska jag våga sätta upp en till armatmatur efter dessa motgångar utan att det ska behöva betyda en ny katatsrof.
Har skaffat en jordfels brytare men då är på 16 amp och jag tror att garage säkringen är på 16amp samt att som jag fattat bryter jordfels brytarn bara på jordfel men hur funkar det nu i dessa morderna tider då alla maskiner verkar sakna :roll: en jordkabel alltså bara två kablar :?:

Problemet är jag jag delar säkring med andra garage- tagare och inte kommer åt att byta säkring själv efter mina elekro kemiska åtgårder max :mrgreen:

MAX

Inlägg av MAX » 08 maj 2009 18:16

Nu äntligen :P
har jag lyckats fått upp lysrörs-armaturen utan att mörklägga hela garage längan :evil:
tog bara ca 3,5mån pga av vissa omständigheter samt att bränt barn skyr elden :lol:
fick ju som tidigare skrivits tag i en armatur med lämplig höjd ca 10mm tillgodo pga takskjutport och lågt i tak 8-)
men som sagt bara lyckas åsta-kommit mörk-läggning :evil:
Men som sagt ingen kommer ihåg en fegis så jag plockade i förrgår fram en gammal goding ;) äldre än den store(roterande polermaskin 25årgammal)ca ett år äldre eller alla fall köpt ett år tidigare en kombinerad borr och slag-maskin och tänkte att den var för klen samt att jag hade en vanlig konsument betong-borr :P
till skillnad mot tidigare försök med hillti värsting och proffs-borr :best som ju är bra grejor(men nu förpassas till kommunens återvinnings-central i samband med garage-rens :lol:
Borrade alla fall hål i taket utan kortis :evil: och skruvade upp armaturen och kopplade in den på tidigare lys-rör slog på sröm-brytaren och :idea:säger som gud när han skapade värden varde ljus så blev det ljus 8-)
Tog säkert bara bara en kvart av mitt långa liv
;)viewtopic.php?f=15&t=243 eller som man säger en stor händelse i en liten mans värld :P
eller som chefen säjer gör hur ni vill bara ni får jobbet gjort :brumm
Mvh max. :cheers
Bilagor
pimp my ride 203.jpg
men trots 10mm tillgodo på armaturen så fick jag kapa ur lite ur ur tättnings-listen på porten pga att glimm-tändarna var lite högre än själva ljus-rören
pimp my ride 204.jpg
den felande länken armaturen i mitten

Användarvisningsbild
carina
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av carina » 08 maj 2009 19:48

*skrattar högt*

Du e ju helt go i hövvet!!!!!!
Men ljust och fint blev det iallafall :jeps

Och du...jag håller med...... pilsner ÄR bra medoxin..... hjälper mot allt!!!
:cheers :cheers :cheers :cheers
Lite blankare kan du
Volvo V70 GLT - 97
http://www.tantgredellin.blogg.se

Skriv svar