Hur som helst hemma igen vid två tiden grabben ville naturligtvis spela sitt nya tv spel så han var sysselsatt så att säga, bra tyckte jag så jag pep ner i garaget för att förbättra min ljussättning som det heter skulle sätta upp ett till lysrör,då jag har en tak-skjutport som går nästan jäms med taket när jag öppnar den ca 60mm tillgodo så har det varit svårt att hitta en lämplig armatur .
Men smart som man är klurade jag ut att det skulle få plats en armatur lägst ut mot porten då det blir lite plats över när man öppnar porten då den svänger så att säga (radie) där får man rum med ett lysrör tänkte jag fram med tum stock märkte ut hålen för armaturen laddade slagborr maskinen med lämplig borr borrade hål i taket (dammade utav Sillmjölkar) knackade i expanderbult sitter utav själva För hundra gubbar gick som smort.
Plockade fram armaturen och muttrar o brickor till bultarna var på väg att lyfta armaturen på plats vad händer då då "sprax"
Och jag lovar att det var nära att jag fick ge henne en hjärt -lung räddning
Men förklarade att jag skulle ta kontakt med fastighets skötaren direkt på måndag mogon så hon kunde byta säkring(om det nu bara var säkringen) kan säga att jag kände att min hyra garage karriär var på väg att avslutas
," panik "måste undanröja alla bevis tänkte jag ner i garaget fortfarande lite ljust ute skruvade ner alla lysrör (3st )slängde dom i racern +svets o kompressor gömde dom i ett annat garage som jag har till förfogande kan säga att jag var alldeles knäsvag vid tillfället tänkte hur dum kan man bli egentligen.
Måndag morgon ringer jag till fastighets skötaren och talar om att en säkring gått i garage längan och att hon kan kolla mitt vägguttag(för att jag tror att felet sitter där var lite glapp tyckte jag)det skulle hon kolla lovade hon(kan säga att jag hade mycket dåligt samvete just då ).
Gick ett par timmar samtidigt som jag gick runt som en äggsjuk höna på jobbet, ringde upp fastighets skötaren som sa att nu är det fixat jag har bytt säkring och skruvat fast kontankten så nu är det bara att tuta och köra sa hon..pust tänkte jag nu är det lugnt.
Kommer hem från jobbet öppnar garage- porten tänder lyset ska köra in bilen
så jag tog en annan skarvkabel pluggade in den store (roterande polermaskin) klockrent inga problem.
Vad hade då orsakat detta "mörker"
Jag hade dragit åt sladd stoppen så mycket så det skavt hål på två kablar som kortslutis med varandra men det hände precis när jag borrade hål i taket ,så naturligvis fick man ju för sej att man ställt till med något helt annat av värre kaliber så vad lär man sej av detta då.
Jo borra inte i tak o väggar om ni inte är säkra på var elledningarna går och kolla både maskiner och skarvkablar hur anslutningarna ser ut så ni slipper fly landet och skaffa ny identitet som jag tänkte göra Max.