Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Ps2 i bilen

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Twism
Medlem

Ps2 i bilen

Inlägg av Twism » 05 jul 2009 20:07

hallå alla hoppas ni har/haft en sjysst semester än? tänkte faktiskt slänga in en ps2 i bilen för skojs skull :D
i min bil sitter en JVC KD-AVX2
Bild

och en 7" Takskärm.
jag tänkte höra om det finns någon här hinne som har erfarenhet av det eller bara råkar veta hur man gör?
om det ända man behöver är en http://www.psxcare.com/product.php?xProd=996&xSec=28
och sen är det klarrrt, logiskt tänkt så behöver man ju ett kablage som öveför ljudet samt bilden till stereon och takskärmen... har googlat men de ända kablage som kommer upp är denna.
passar orginalkablarna? har inte köpt något ps än utan tänkte samla ihop all info innan så man inte köper något och sedan ligger den bara hemma....
MVH
Senast redigerad av 4 Twism, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Re: Ps2 i bilen

Inlägg av mortil » 05 jul 2009 20:32

kompisen har gjort någon omkoppling så han slipper ha PS2an inkopplad i ciggtändaruttaget. utan den är kopplad på tändningen. sen är ps2an installerad i panelen

hur kan jag tyvärr inte hjälpa dej med :(

OT. du har samma spelare som mej fast du har modellen nyare :) tycker du om den ?
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Twism
Medlem

Inlägg av Twism » 05 jul 2009 21:16

Mortil, absolut!! den är kanon riktigt bra ljud och en klar och härlig bild i fronten och väldigt simpel att förstå sig på 8-) AH tråkigt, men annars kan man ju alltid knalla in på närmaste Mds eller BRL butik och fråga lite..
de där med inkoppling i tändningen var ju smidigt... får nog höra med en mek, vågar För hundra gubbar inte hålla på med el, vet aldrig va som händer, rätt var d är så startar den inte sen :lol:
:brumm :jeps
Senast redigerad av 4 Twism, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 05 jul 2009 22:11

Twism skrev:Mortil, absolut!! den är kanon riktigt bra ljud och en klar och härlig bild i fronten och väldigt simpel att förstå sig på 8-) AH tråkigt, men annars kan man ju alltid knalla in på närmaste Mds eller BRL butik och fråga lite..
de där med inkoppling i tändningen var ju smidigt... får nog höra med en mek, vågar För hundra gubbar inte hålla på med el, vet aldrig va som händer, rätt var d är så startar den inte sen :lol:
:brumm :jeps
är inte så farligt och hålla på :) har ju en SFF dator i saaben min installerad. de va inte så svårt. tyckte de va riktigt coolt i början sen sluta man använda de. nu står de bara samlar damm tillsammans med saaben i garaget :(
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Twism
Medlem

Inlägg av Twism » 06 jul 2009 08:07

jo det blir ju tyvär lätt så,men då har man juh haft kul en stund iaf :)
visst är det kul att hålla på, det är just det där med tändningen jag inte vågar hålla på att pilla med
det andra skall nog inte vara något problem :P

Skriv svar