Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
GRILLAT
-
- Medlem
Re: GRILLAT
Köpte den lilla Webergrillen idag, ska åka lite båt imorrn och tar nog med och testar den då.
Polestar2
- Perra83
- Entusiast
Hur länge räcker en gasolflaska till era grillar? Min P6 är slut efter ca 10 grillningar. Då har jag iofs grillat ett par gånger i över en timme plus lite test när grillen va ny. Klart det är tre stycken stora brännare i Weber Genesis 310 men ändå. Folk brukar säga att de klarar en hel säsong på en flaska.
Får det plats en P11 under i grillen tror ni?
- jojje
- Entusiast
Jag/vi gör av med 1,5-2 st PK10 per säsong cirka, grillar några ggr/veckan, gasolflaskan ska absolut inte förvaras i skåpet under grillen även om den får plats. Tänk litet läckage någorlunda slutet utrymme, gasolbrännare precis ovanför booommm..
- Perra83
- Entusiast
Det är plats för en flaska där under. Visst kan det läcka gasol... ja gick en gasolkurs i höstas
Jojje har du din gasolflaska utanför hela tiden eller ställer du in den i skåpet någon gång? Utanför då finns det plats för en stor flaska.
PK flaskor är det dom som är av plast?
Jojje har du din gasolflaska utanför hela tiden eller ställer du in den i skåpet någon gång? Utanför då finns det plats för en stor flaska.
- jojje
- Entusiast
Har flaskan utanför vid grillning, när vi grillat färdigt ställer jag in den i garaget. Den stora 10kgs flaskan får ändå inte plats i skåpet, ja PK flaskorna är i glasfiber/plast.Perra83 skrev:Det är plats för en flaska där under. Visst kan det läcka gasol... ja gick en gasolkurs i höstas
- MattisH
- Trogen Medlem
Är skåpet under grillen helt slutet och tätt? Gasolen rinner ju ur genom minsta hål i botten på skåpet. Innan det blir någon risk ska det nog läcka ganska mycket och ett sånt läckage borde man höra tycker jag..
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013
- jojje
- Entusiast
Gör vad ni vill med era gasolflaskor min får iaf inte rum i skåpet under, en fettbrand tex i grillen och så har ni gasolflaskan där under som det brinnande rinner ner på.
- progge
- Moderator
Håller med i ditt resonemang till 100% Jojje.jojje skrev:Gör vad ni vill med era gasolflaskor min får iaf inte rum i skåpet under, en fettbrand tex i grillen och så har ni gasolflaskan där under som det brinnande rinner ner på.
Ta risken ni som vill
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
- Perra83
- Entusiast
Jag fortsätter att ha flaskan där under, det är gjort för det. Utrymmet är stort och VÄL ventilerat. Lukten av gasol känner jag mycket väl igen då jag använder det dagligen på jobbet. Håret på nävar och fingrar brukar försvinna ibland
Flaskan som ja har är mycket lägre än på bilden annars är grillen likadan som ja har.
Flaskan som ja har är mycket lägre än på bilden annars är grillen likadan som ja har.
- MattisH
- Trogen Medlem
Ja där är ingen risk för explosion i det utrymmet. Skulle det droppa och börja brinna på flaskan så smäller det inte då heller
Det är ju säkrare att ha den i skåpen under grillen än i garaget om man har grillen utomhus...
Men som nämnt så gör alla som dom själva vill..
Jag fortsätter köra kol för miljöns skull
Nästa helg får jag min nya Weber
Det är ju säkrare att ha den i skåpen under grillen än i garaget om man har grillen utomhus...
Men som nämnt så gör alla som dom själva vill..
Jag fortsätter köra kol för miljöns skull
Nästa helg får jag min nya Weber
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013
- Perra83
- Entusiast
Ingen risk att det droppar något. Allt samlas upp i aluminiumformen där under till vänster.
MattisH vad är det för Weber som du valt?
MattisH vad är det för Weber som du valt?
-
- Medlem
tror det skåpet bara är godkänt för förvarning av gasolen vid användning skall den tas ut..
har för mig att jag har läst detta..
har för mig att jag har läst detta..
-
- Medlem
Ni med weber 57, vad har ni för galler? Vill ha ett bättre galler än det som är med original. Grillen är den bästa jag haft, Performer Delux, synd att gallret inte håller samma kvalitet.Tycker det blir sunkigt och svårt att hålla rent efter en säsong.
Rostfritt kanske? Eller finns det nåt bättre?
- jojje
- Entusiast
Gjutjärn alla dagar i veckan, finns inget bättre. Kolla i länken. http://www.grillhouse.se/grill-bbq-till ... illar.htmlAkuza skrev:Ni med weber 57, vad har ni för galler? Vill ha ett bättre galler än det som är med original. Grillen är den bästa jag haft, Performer Delux, synd att gallret inte håller samma kvalitet.Tycker det blir sunkigt och svårt att hålla rent efter en säsong.
- Perra83
- Entusiast
Emaljerat gjutjärn är det väl i många Weber. Det är lätt att borsta rent. Det har en smal och en bred sida för grillrändernas skull.
- Lefty
- Medlem
Inte i kolgrillarna, där är det vanlig "rundstång". Men jag vet att det finns minst två olika varianter.Perra83 skrev:Emaljerat gjutjärn är det väl i många Weber. Det är lätt att borsta rent. Det har en smal och en bred sida för grillrändernas skull.
Edit:
Vanligt
http://www.webergrill.se/grilltillbehor ... 24-s7.aspx
Rostfritt:
http://www.webergrill.se/grilltillbehor ... 37-s7.aspx
Beroende på vilken modell av 57:an man har har man det ena eller det andra.
- Manor
- Moderator
Jag grillar en gång i veckan året om...oftare på sommaren.Perra83 skrev:Hur länge räcker en gasolflaska till era grillar? Min P6 är slut efter ca 10 grillningar. Då har jag iofs grillat ett par gånger i över en timme plus lite test när grillen va ny. Klart det är tre stycken stora brännare i Weber Genesis 310 men ändå. Folk brukar säga att de klarar en hel säsong på en flaska.
En gasolflaska räcker minst en säsong.
Jag har två brännare och grillar ungefär 15 minuter åt gången.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- MattisH
- Trogen Medlem
30 årspresent...Perra83 skrev: MattisH vad är det för Weber som du valt?
PERFORMER® PREMIUM GBS® 57 CM med gasoltändning av kolen, kolförvaring och trådlös timer
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013
- Fiskepojken
- Trogen Medlem
Det gallret kör jag med också.. Kanonbrajojje skrev:Gjutjärn alla dagar i veckan, finns inget bättre. Kolla i länken. http://www.grillhouse.se/grill-bbq-till ... illar.htmlAkuza skrev:Ni med weber 57, vad har ni för galler? Vill ha ett bättre galler än det som är med original. Grillen är den bästa jag haft, Performer Delux, synd att gallret inte håller samma kvalitet.Tycker det blir sunkigt och svårt att hålla rent efter en säsong.
Min andra hobby är http://grillegrill.blogspot.com/
- MattisH
- Trogen Medlem
Igår fick jag grillen och monterade den.. Vilken grillMattisH skrev: 30 årspresent...
PERFORMER® PREMIUM GBS® 57 CM med gasoltändning av kolen, kolförvaring och trådlös timer
Premiär idag med tillbehöret för att grilla en hel kyckling...
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013