Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Honda Accord

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Re: Honda Accord

Inlägg av Jiiins » 07 apr 2009 20:05

JA ja du menar detta årtionde :lol: då är ja me´´
Tror det är bättre vi går tillbaka ett årtionde till på 740 tid då var det kvalle´´ sen kom 940 fortfarande kvalle tills mot slutet sen blev de 850 stenkört.......Å nu kanske det är bra igen då men jag vågar inte chansa ännu en gång. :D
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 07 apr 2009 20:40

Personligen är de mest problemfria bilar jag ägt en 850-97 som gick 13500 mil (6 år) innan jag sålde den och en Skoda Fabia -03 tjejen har nu. Skodan har kostat 0:- i reparationer (däck och bromsbelägg oräknat).. Och 850:in hade egentligen bara ett fel under alla år, tyvärr var det dyrt med reparation av ECC:n :-(

Toyota (störst i världen) lär tillverka ca. 6 miljoner bilar totalt årligen så dom är ca. 15 gånger större än Volvo som i sin tur är 3 gånger så stora som SAAB så visst är de svenskbaserade tillverkarna små..

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

TommyJ
Medlem

Inlägg av TommyJ » 07 apr 2009 21:49

Antal tillverkade bilar:

1. Toyota
2. GM
3. Ford
4. Honda

Så vart ställningen för ett år sedan. Skulle va kul å se hur den ser ut nu.
Fast nu har vi redan förstört Görans tråd som blivit väldigt offtopic. Kanske ska gå tillbaka?

Jag gillar accorden för den känns inte så stor utan är väldigt lättkörd och ligger jätte fint på vägen. Många andra stora bilar känns "svampiga" i väghållningen. Sen så är motorerna väldigt trevliga och busiga...
Senast redigerad av 4 TommyJ, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör

Inlägg av Tantrum » 08 apr 2009 07:26

Äldre Accord jag åkt i har varit för bullriga för min smak. Sen var de rätt små i baksätet också, typ som en v/s40. Men jag upplever att den har växt sedan förra generationen, stämmer det?
...like a boss.

Skriv svar