du jagar jarre med en blåslampa vad han än gör el säger,,kan tycka att du skulle ha en egen shop och forum.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
ProRecond,
-
peppe
- Medlem
Re: ProRecond,
du bustorp,,,,kan inte du sluta att gnälla på allting som har med prorecond att göra!!
du jagar jarre med en blåslampa vad han än gör el säger,,kan tycka att du skulle ha en egen shop och forum.
Senast redigerad av 4 peppe, redigerad totalt 14 gång.
- Jiiins
- Entusiast

Jag ser gärna Jarre och alla andra stora och små som sponsorer. Utan dom och oss så faller ju forumet. Jag vill se så många olika sponsorer som möjligt ihop med deras kunskap. Jag är för mångfald på alla sätt!....... Min uppfattning av forumets ide!!....Försvinner lite om vi nu ska börja censurera olika firmor o folk. Min tanke...... 
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
-
Göran
Nordicshine avvaktar, och jag har inte hört nåt från Prorecond. Men de är varmt välkomna!stigge skrev:Är både NordicShine och ProRecond borta som sponsorer nu?
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.
-
Ante_Bmw
- Trogen Medlem

Mycket synd att mista Scandic shine, Hade mycket "ovanligare" produkter
Senast redigerad av 4 Ante_Bmw, redigerad totalt 14 gång.
- bustorp
- Trogen Medlem

Det handlar inte om personer, peppe........peppe skrev:du bustorp,,,,kan inte du sluta att gnälla på allting som har med prorecond att göra!!
Hade Jarre kommit hit före BBV så hade jag inte velat ha fler stora ändå.....en räcker.
Att det då blev fel (min åsikt igen) förändrar inte min grundsyn.......MAX en stor.
Jag säger bara vad jag tycker, peppe (kanske finns det en anledning, kanske inte)..........precis som du, eller hur? Fast du gnäller på mig istället.
För mig är det helt OK, men ta det via PM istället..........
Senast redigerad av 4 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk
Gammalt djungelordspråk
-
Ante_Bmw
- Trogen Medlem

Bustorp har såklart rätt i det att vi alla tycker olika...
Men jag anser ändå att vi inte ska tänka så mycket på företagen och deras vinster m.m utan fokusera oss på vad som gynnar oss medlemmar mest... och bästa vore väl om alla som överhuvudtaget säljer dessa grejer vore sponsorer... Det ger intäkter till forumet vilket kan leda till förbättringar , Det stärker också konkurrensen vilket kanske resulterar i mer kampanjer och dylikt...
Sen är det väl ett plus att dom eldsjälar som driver forumet också kan få en chans att tjäna pengar
Men jag anser ändå att vi inte ska tänka så mycket på företagen och deras vinster m.m utan fokusera oss på vad som gynnar oss medlemmar mest... och bästa vore väl om alla som överhuvudtaget säljer dessa grejer vore sponsorer... Det ger intäkter till forumet vilket kan leda till förbättringar , Det stärker också konkurrensen vilket kanske resulterar i mer kampanjer och dylikt...
Sen är det väl ett plus att dom eldsjälar som driver forumet också kan få en chans att tjäna pengar
-
Göran
Vi ska inte tjäna en enda krona på forumet, allt ska gå till förbättringar, vinster, tröjor och träffar.Ante_Bmw skrev:Sen är det väl ett plus att dom eldsjälar som driver forumet också kan få en chans att tjäna pengar
- bustorp
- Trogen Medlem

Det är det som skiljer eldsjälen från företagaren: Pengarna.
Följaktligen så spelar en eller två stora sponsorer inte så stor roll för forumet, vad gäller pengarna.
Men det KAN "kväva" den lille sponsorn........t ex med att den store tar in samma produkt som den lille har via andra vägar.
Sen har den store möjligheten att prisdumpa ut den lille, det har de råd med.
Självklart så hoppas jag att jag har fel, för forumets bästa.........men pengar är ett farligt verktyg.
Man skulle ha möjligheten att banna den typen av affärer i ett forum.
Följaktligen så spelar en eller två stora sponsorer inte så stor roll för forumet, vad gäller pengarna.
Men det KAN "kväva" den lille sponsorn........t ex med att den store tar in samma produkt som den lille har via andra vägar.
Självklart så hoppas jag att jag har fel, för forumets bästa.........men pengar är ett farligt verktyg.
Gammalt djungelordspråk
Gammalt djungelordspråk
- Jiiins
- Entusiast

Där har du lite rättbustorp skrev:Det är det som skiljer eldsjälen från företagaren: Pengarna.
Då borde man ju bestämma en gräns på maximal omsättning per år o sponsor för att ha ett tak. Så slutligen då vi redan har en stor sponsor då kan vi lika gärna ta emot fler stora sponsorer jag skulle gärna se Kemidepån oxå som sponsor om man hade fått sina önskemål uppfyllda
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
-
Göran
Vi har samma ersättning från alla sponsorer,
Alla är lika mycket värda, och skulle en sponsor fula sig och paralellimportera en produkt så är det inte en seriös aktör och då häver vi sponsorskapet med omedelbar verkan! Det är regler som vi inte tummar på. Behandla andra som du själv vill bli behandlad!
Alla är lika mycket värda, och skulle en sponsor fula sig och paralellimportera en produkt så är det inte en seriös aktör och då häver vi sponsorskapet med omedelbar verkan! Det är regler som vi inte tummar på. Behandla andra som du själv vill bli behandlad!
-
Ante_Bmw
- Trogen Medlem

Äääh nu tycker jag det går långt om forumet ska ta hänsyn till att inte en sponsor lyckas konkurrera ut en annan.. Bustorp det där förstod jag inte
Sålänge vi nu inte sitter som delägare i företaget så säger jag att all konkurrens är bra konkurrens !
Göran: Okej förstår att du vill ha det såhär, nej jag själv ser det som så att marknaden är fri !
Antar att du ändå tänker på om någon skulle pararellimportera det du säljer, då vill du kunna kasta ut han
Jag har flera gånger läst att forumet skall vara för medlemmarna och inget annat, men företagaren inom dig lyser igenom ibland
Skall man ha ensamrätt skall man ha det via tillverkaren så dom ej säljer till någon annan, Eller att man bara har rätt att sälja varan i just det landet av en dist med ensamrätt till ex.
Sålänge vi nu inte sitter som delägare i företaget så säger jag att all konkurrens är bra konkurrens !
Göran: Okej förstår att du vill ha det såhär, nej jag själv ser det som så att marknaden är fri !
Antar att du ändå tänker på om någon skulle pararellimportera det du säljer, då vill du kunna kasta ut han
Jag har flera gånger läst att forumet skall vara för medlemmarna och inget annat, men företagaren inom dig lyser igenom ibland
Skall man ha ensamrätt skall man ha det via tillverkaren så dom ej säljer till någon annan, Eller att man bara har rätt att sälja varan i just det landet av en dist med ensamrätt till ex.
-
Göran
Ante_BMW, jag tänker inte på mig själv endast, tänk om jag skulle sälja collinite, hur tror du att Waxdog skulle känna då? Konkurrens är bra för konsumenterna eftersom priset sänks. Men då ska det vara genom ett samarbete parter emellan.
Och forumet har endast seriösa aktörer som sponsorer, och det är viktigt att vi håller hårt på den parollen. Endast en gång har vi fått kasta ut en sponsor och det var bilvårdsgrossisten som kopierade prickbort och därigenom inte platsade in i forumet.
Och forumet har endast seriösa aktörer som sponsorer, och det är viktigt att vi håller hårt på den parollen. Endast en gång har vi fått kasta ut en sponsor och det var bilvårdsgrossisten som kopierade prickbort och därigenom inte platsade in i forumet.
-
marcus
- Entusiast

Fick inte Larry vara på forumet för att han kopierade prickbort? Är Macserien sponsor av forumet, eller?
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.
-
Göran
Marcus, han bråkade massor, och var oärlig. Många bäckar små, och ingen rök utan eld.marcus skrev:Fick inte Larry vara på forumet för att han kopierade prickbort? Är Macserien sponsor av forumet, eller?
"Som sponsor på bilvardsforum.se utsätts man för en hård granskning med en konstant spotlight in i verksamheten. Detta avskräcker alla utom de seriösaste aktörerna - detta gagnar både marknaden och den enskilde konsumenten."
-
Torlejf
Nu hänger jag inte med alls, så du menar att om Bollnäs har världens sämsta avtal på en produkt och jag i teorin skulle kunna fixa en bättre deal, får inte jag sponsra forumet då?
Bollnäs tog jag bara som ett exempel, inget illa menat.
Mvh. David.
Mvh. David.
Senast redigerad av 4 Torlejf, redigerad totalt 14 gång.
-
Göran
Klart att du får, om du har ett ok från tillverkaren.Torlejf skrev:Nu hänger jag inte med alls, så du menar att om Bollnäs har världens sämsta avtal på en produkt och jag i teorin skulle kunna fixa en bättre deal, får inte jag sponsra forumet då?
Mvh. David.
Men i slutändan är det Jag och Tantrum som ger ett ok till sponsring, det räcker inte med enbart pengar.
Och det är praxis på många forum både i Sverige och utomlands. Allt för att gagna konsumenten.
-
Torlejf
Du menade så, som exempel:Göran skrev:Klart att du får, om du har ett ok från tillverkaren.Torlejf skrev:Nu hänger jag inte med alls, så du menar att om Bollnäs har världens sämsta avtal på en produkt och jag i teorin skulle kunna fixa en bättre deal, får inte jag sponsra forumet då?
Mvh. David.
Men i slutändan är det Jag och Tantrum som ger ett ok till sponsring, det räcker inte med enbart pengar.
Och det är praxis på många forum både i Sverige och utomlands. Allt för att gagna konsumenten.
Tillverkaren av R-2000 har strikta krav på hur det får säljas i Sverige och då innebär parallellimport att jag köper det i ett land där det får säljas fritt, och börjar sen sälja det i Sverige utan att tillverkaren har en aning om detta?
Mvh. David.
Senast redigerad av 4 Torlejf, redigerad totalt 14 gång.
-
Göran
Gränsen går inte där, utan är hårfin. En sponsor ska vara ärlig, ha goda värderingar och stötta forumet. Andemeningen är att vi ska ha bra sponsorer. Pm:a gärna mig ditt telenummer så kan vi ta det på telefon! 
- bustorp
- Trogen Medlem

Där kom en viktigt punkt: SERIÖS AKTÖR.Göran skrev:Vi har samma ersättning från alla sponsorer,![]()
Exemplet parallellimport är bara ett exempel som, vad jag tror, kan kicka en sponsor här, men det kanske bedöms som seriöst någon annanstans.
I min värld är det upp till forumets ägare att avgöra vem/vilka de vill ska gästa dem som sponsorer eller medlemmar.
Precis som forumsreglerna hos ett annat bilvårdsforum som säger att endast vissa produkter får diskuteras, nämligen de egna. Allt annat plockas bort. Det är väl accepterat hos alla kvarvarande deltagare, antar jag.
Senast redigerad av 5 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Gammalt djungelordspråk
Gammalt djungelordspråk
- bustorp
- Trogen Medlem

Hmmm....Larry, det var väl han som utlovade bl a en Flex polermaskin i sitt eget forum.marcus skrev:Fick inte Larry vara på forumet för att han kopierade prickbort? Är Macserien sponsor av forumet, eller?
Vad jag drar mig till minnes så höll han sen sig undan o jag tror inte det blev så mycket av det löftet.
Han svarade inte ens på PM eller mail heller. Mååånga försökte nå honom, inkl. undertecknad.
Ska det beteendet anses seriöst så har jag helt missuppfattat uttrycket.
Gammalt djungelordspråk
Gammalt djungelordspråk