Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Smart tv + wifi? Löst.

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast

Smart tv + wifi? Löst.

Inlägg av jojje » 17 dec 2015 21:20

Hej, sitter med ny laptop och smart tv, wifi finns i huset så vi kör allt trådlöst.
Har fått laptopen att skärmspegla på tvn så långt inga konstigheter, men när jag växlar tillbaka tvn ifrån skärmspeglingsläget-
till att visa vanlig tv via hdmi så kan jag inte gå tillbaka till skärmspeglingsläget.
Då får jag avinstallera tvn i laptopen och installera den igen då börjar den spegla laptopen på tvn.

Tycker den borde växla automatiskt, ungefär som man växlar mellan olika hdmi-ingångar men icke.

Sorry om det blev rörigt det här men datahackern i familjen är borta på jobb.
Senast redigerad av 1 jojje, redigerad totalt 19 gånger.

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast

Re: Smart tv + wifi?

Inlägg av jojje » 17 dec 2015 21:50

Mobilen kan jag ansluta direkt till tvn när jag väljer skärmspegling i den då hoppar tvn automatiskt till skärmspeglingsläget och visar mobilens skärm, om det nu säger er något.

remru218
Medlem

Smart tv + wifi?

Inlägg av remru218 » 17 dec 2015 22:05

Har du testat någon annan delning mellan datorn å tven?
T.ex dela skärm lr att tven är den ända skärmen som allt på datorn visas på(huvudskärmen)?

En skärmdump på delningsval/inställningar på datorn kanske kan underlätta lr förklara problemet bättre.

PS: Kanske är det åxå jag som inte förstår

Skickat från min bil

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 18 dec 2015 09:51

Va är det för TV?

Jag packade upp och provade för första gången igår fjärr nr 2 till TVn. Den va skitbra! I alla fall när man ska surfa i den inbyggda webbläsaren.

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast

Inlägg av jojje » 18 dec 2015 12:17

Är på jobb nu så exakt betäckning på tvn kan jag inte ge, men det är en nästan ny Sony smart tv 60".

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 19 dec 2015 14:20

Kanske inte svaret du önskade men de Smart-TV:s jag hittills testat har tyvärr varit allt annat än smarta :(. Min uppfattning är att de varit segt och buggigt. Jag valde istället en Apple TV (jag har den näst senaste...version 3) samt en liten HTPC baserad på en Intel NUC och operativ/programvara OpenElec. HTPC:n är för allt som inte Apple tillåter mig att göra samt om det behövs mer processorkraft. Nyss kompletterade jag ovanstående med en Logitech Harmony (smart hub baserad) som styr allt utan egentliga bekymmer. Alla i familjen kan nu titta på vad de vill utan att ha problem att komma igång :).

Skickat från min iPad med Tapatalk
mvh Manor

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast

Inlägg av jojje » 19 dec 2015 15:41

Hej, datahackern i familjen har nu fixat det så att det funkar så bra det nu kan (vad jag förstår) :)
Lite segt och så imellanåt men att streama film ifrån laptopen funkar bra och det var huvudsyftet med att få ihop det hela.

Skriv svar