Så här skulle jag ha gjort

om jag varit ante och skulle börja reconda bilar
polering.
Flex3401a finns redan.
Cycklokopia finns redan.
roterande maskin saknas

så skaffa en roterande mellan-modell flex. aeg.millwauke eller vad dom nu heter men en med kvalitet.
Tvätt.
högtrycks tvätt kallvatten någorlunda mellan-klass modell samt om det inte finns så koppla in en stor varm-vatten berederare som du kopplar till en blandare som används både till vanliga slangen för tvätt och som kan kopplas till högtrycks-tvätten så har du både kall och varnvattens hög-tryck men att du kanske inte ska köra 90gradit vatten genom kall-högtrycken räcker gatt o väl med max 50grader vilket jag tror att dom flesta kall hög-tryckar stoppar för
samt som Nisse skrev en torr-damsugare plus en våt-dammsugare för att slippa ur och i med diverse filter samt påsar samt långa slangar till dessa så du kan ha dom ståendes ur vägen när du dammsuger samt slipper flytta dom fram och till-baka bara veckla ut och suga torrt eller vått samt hänga tillbaka slangarna
samt då en liten kompressor men kanske något större än en 2,5hp då dom inte brukar ge så mycket luft mer än en kort stund och om man ändå väljer en liten så är det sämre med en stor tank än en liten för när det väl tar slut på luften så får man vänta ihjäl sig på att den lilla kompressorn ska bygga upp något användbart tryck i den stora tanken :evil:så en 4,5hp kompressor skulle nog vara lagomt i så fall
invändigt har jag inget att säga

då jag själv bara damm-suger och torkar lite emellanåt samt putsar lite fönster när andan faller på
Samt om det är möjligt så håll i pengarna och investera vidare när det finns pengar över kan ta tid men det är det värt
mvh max.