Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Våffelduk

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Göran

Våffelduk

Inlägg av Göran » 22 nov 2008 13:28

Har någon mer här än Jiins testat Sonus våffelduk, och isåfall. Vad tycker ni?
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Re: Våffelduk

Inlägg av mortil » 22 nov 2008 14:24

Har testat den och tvättat den 3 gånger nu och tycker tyvärr inte den suger upp mot förväntan. får hoppas det enbart är denna duken det är något fel på eller att jag har för höga krav.
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 22 nov 2008 17:47

mortil skrev:Har testat den och tvättat den 3 gånger nu och tycker tyvärr inte den suger upp mot förväntan. får hoppas det enbart är denna duken det är något fel på eller att jag har för höga krav.
Mortil det verkar vara så jag har upplevt med andra wåffeldukar som jag testat hög förväntan när man läst att andra varit så nöjda.Så när jag testade Görans sonuswåffla hade jag inte några höga förväntningar då jag tyckt bättre om syntetskinn,men så har jag testat sonuswåfflan några gånger nu och är helnöjd särkilt med att den torkar bra plus att man inte fastnar så lätt vid emblem osv. Ja mer likt ett syntetisktskinn fast det inte blir lika lätt flammigt som det kan bli med syntetskinn. Andra wåfflan jag provat tyckte jag torkade dåligt och att man fastnade vid emblem för att den är mer trådig sen upplever jag den väldig vass i tyget än sonus den känns betydligt mjukare och då går tankarna vilken "reparminst" lacken har inte kollat upp det men spontant känns sonuswåfflan bättre på den fronten iallafall så jag är helnöjd inga andra på garage -träffen som har testat sin Sonus-Wåffla.
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 22 nov 2008 18:29

Jiiins skrev:
mortil skrev:Har testat den och tvättat den 3 gånger nu och tycker tyvärr inte den suger upp mot förväntan. får hoppas det enbart är denna duken det är något fel på eller att jag har för höga krav.
Mortil det verkar vara så jag har upplevt med andra wåffeldukar som jag testat hög förväntan när man läst att andra varit så nöjda.Så när jag köpte Görans sonuswåffla hade jag inte några höga förväntningar då jag tyckt bättre om syntetskinn,men så har jag testat sonuswåfflan några gånger nu och är helnöjd särkilt med att den torkar bra plus att man inte fastnar så lätt vid emblem osv. Ja mer likt ett syntetisktskinn fast det inte blir lika lätt flammigt som det kan bli med syntetskinn. Andra wåfflan jag provat tyckte jag torkade dåligt och att man fastnade vid emblem för att den är mer trådig sen upplever jag den väldig vass i tyget än sonus den känns betydligt mjukare och då går tankarna vilken "reparminst" lacken har inte kollat upp det men spontant känns sonuswåfflan bättre på den fronten iallafall så jag är helnöjd inga andra på garage -träffen som har testat sin Sonus-Wåffla.

mjo ha väl testat ett par wåfflor nu och man sätter ju standarden allt efter man hittar nya favoriter.

ha tycker att vi i framtida träff tar ett riktigt waffle-test och testar lite olika märken... en 10 olika eller nå sånt.

men för priset är den nog rätt . :) finns inte så mycke billiga wåfflor . tänk på Meguiars Water magnet som suger totalt kasst och kostar över 200 kr . hahaha
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!

Göran

Inlägg av Göran » 22 nov 2008 18:44

Riktpriset är 120 kr per styck. :D

deciso
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av deciso » 22 nov 2008 22:29

Jag köpte några wåfflor på träffen.
Har bara provat den en gång och har inga andra wåfflor att jämföra med.
Tvättade den i maskin innan jag provade den. Blev lite besviken men upplevde att den sög upp bättre ju längre jag torkade på bilen. Den sög mer när den blev lätt fuktig tycker jag.
Hoppas den blir bättre efter några gånger.

/Robert
Senast redigerad av 4 deciso, redigerad totalt 14 gång.

Göran

Inlägg av Göran » 23 nov 2008 17:18

Den kommer att bli bättre o bättre, se gärna den amerikanska hemsidan:

http://www.autopia-carcare.com/son-dwdt-2.html

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 15 dec 2009 19:12

Göran skrev:Den kommer att bli bättre o bättre, se gärna den amerikanska hemsidan:

http://www.autopia-carcare.com/son-dwdt-2.html

Huggormars avföda . 24 dollar . de va inte dåligt de.
!! MORTIL !!

Skriv svar