Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

rekommenderar subaru!

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Frodda
Ny Medlem

rekommenderar subaru!

Inlägg av Frodda » 21 maj 2010 22:01

Hejsan alla..

Börjar med tillägga att detta är mina åsikter..
Tänkte jag får skriva nårra rader här så jag får ihop par inlägg på forumet ;)
Som en del vet nu så är jag stolt ägare till en subaru legacy , boxer diesel, svart med sport paketet.

Tidigare körde jag en Volvo v70 av 2002 års model, röd metallic. diesel

Har för närvarande snart kört 400 mil med subban, o wow..
Som natt o dag i min värld..
Boxer dieseln! sicken kraft! 350Nm, går lungt fint, kränger inte i kurvor.
Mesta standard redan från början! En del frågar sig kanske varför sportpaketet..
Jo för på Bilparken i Lund stod just denna bilen o väntade på mig.. annars hade jag fått beställa helt ny bil med 6 mån lev tid..o så mycket kli i fingrarna hade jag att jag tyckte jag fick schysst pris.
Dvs betalade inget för sportpaketet...
Sportpaketet innebär 18" fälgar, kjolpaket, skinn klädsel, 6cd växlare, samt bilstein dämpare på bilen.

Utrymmet i baksäte är klass med skodas nya, så även bagageutrymmet.
4wd är underbar, försöker spinna loss vid rivstarter..inte lyckats än!

Men det bästa av allt för en som pendlar 12 mil om dagen..är förbrukningen!
Håll hastigheten så är man nere på 0,55l milen! och då är inte bilen ens inkörd =)

Surfade in på volvos sida för bygga en volvo med samma utrustning (någerlunda)
Det resulterade i en XC70(för 4wd) summan hamnade på nätta 525 utan prut iförsig, jag betalade 310 för min..

Jag kan rekommendera Legacy varmt, absolut inte besviken på bilen, hade jag inte kört 12 mil om dagen hade det blivit subaru outback(den drar ca 1dl mer milen diesel)

Försöker hitta något negativt, skulle väl vara att diesel värmaren är ruggit dyr 20 000:- ca monterat o klar.
Kanske att det inte finns automat till diesel än, eller större diesel motor alternativ.
Även fast 150 hästar räcker, det känns mer, mer än min volvo åtminstone som var 170.

Kommentera gärna!
Senast redigerad av 4 Frodda, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Re: rekommenderar subaru!

Inlägg av mortil » 22 maj 2010 00:56

boxer dieseln verkar va riktigt bra. och ja . ja föredrar hellre en subba före en volvo.

men nja. körglädje ha ja inte hittat i nån subaru än riktigt. (iaf enligt mina krav)

dom har ju absolut lite knepiga lösningar för sig.
och kvaliten är väl inte av högsta japanska kanske. märks ju att GM varit delägare i märket en gång. (tur att det är över) fast framöver lär de väl bli andra bullar då Toyota har tagit över GMs aktier.

har bara kundskap av legacy från typ 01-03 tror ja de är . dom e rätt hinkigt tråkiga. obekväma och plastiga. men drivsäkra.

impreza har jag desto mer erfarenheter av. o gisses :P ja vi låter de väl stanna där. hehe .

MEN hellre en Subaru än en volvo. de säger ja . betalar hellre för något ja vet funkar än ett 4wd system som är ganska crap och en massa komfort och premiumkänsla som är såååååå tråkig. lite synd faktist.men så är de.

sammandrag :D

får jag inte tag på en toyota Caldina så är det inte helt omöjligt att det lutar mot en legacy boxerdiesel med sjuhelskottans modifierat chassie för o få "go körkänsla"

men detta är om ja nu skaffar familj :D
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Frodda
Ny Medlem

Re: rekommenderar subaru!

Inlägg av Frodda » 22 maj 2010 01:19

mortil skrev:boxer dieseln verkar va riktigt bra. och ja . ja föredrar hellre en subba före en volvo.

men nja. körglädje ha ja inte hittat i nån subaru än riktigt. (iaf enligt mina krav)

dom har ju absolut lite knepiga lösningar för sig.
och kvaliten är väl inte av högsta japanska kanske. märks ju att GM varit delägare i märket en gång. (tur att det är över) fast framöver lär de väl bli andra bullar då Toyota har tagit över GMs aktier.

har bara kundskap av legacy från typ 01-03 tror ja de är . dom e rätt hinkigt tråkiga. obekväma och plastiga. men drivsäkra.

impreza har jag desto mer erfarenheter av. o gisses :P ja vi låter de väl stanna där. hehe .

MEN hellre en Subaru än en volvo. de säger ja . betalar hellre för något ja vet funkar än ett 4wd system som är ganska crap och en massa komfort och premiumkänsla som är såååååå tråkig. lite synd faktist.men så är de.

sammandrag :D

får jag inte tag på en toyota Caldina så är det inte helt omöjligt att det lutar mot en legacy boxerdiesel med sjuhelskottans modifierat chassie för o få "go körkänsla"

men detta är om ja nu skaffar familj :D

så vitt jag vet o de kan vara fel så äger bara toyota 25% av aktierna så än finns de hopp =)
Sen den plastiga känslan du menar, håller med! fast inte på nya modellen 08-

O jag jämnför körglädjen mot min v70..o jag hittade ton av glädje =)
Meeen ! smaken är som baken där!

Ska ju bli pappa..=)så de var legitimt skaffa legacyn ;-)

Skriv svar