Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Dörrstolpar

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Göran

Dörrstolpar

Inlägg av Göran » 16 jan 2009 09:33

Vad använder ni i dörrstolparna? Jag använder oftast sprejvax i aerosolförpackning. :D
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör

Re: Dörrstolpar

Inlägg av Tantrum » 16 jan 2009 11:32

Med dörrstolparna antar jag att du menar stolparna man bara kommer åt när dörrarna är öppna :)

Jag brukar polera och skydda dem områdena för hand, kanske en gång om året. Fast bara där man får plats. Nu "senast" använde jag sonaxprodukter. Det var väl i mitten på augusti.

Dock tror jag inte skyddet satt så länge för min del. Jag rengör alltid dessa områden med ganska starka medel vid tvätt, tillsammans med penslar och dylikt. Då spelar det inte så stor roll om det är lättvättat eller inte :D
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Re: Dörrstolpar

Inlägg av Nisse » 16 jan 2009 14:29

Göran skrev:Vad använder ni i dörrstolparna? Jag använder oftast sprejvax i aerosolförpackning. :D
Vi lägger på alkaliskt medel med lågtrycksspruta låter detta verka en stund...sedan högtryckstvättar vi dörrgångarna..torkar med microfiber och sedan lägger ett lager hårdvax vid behov...
MVH Nisse

Bild

Skriv svar