Nu ska jag vara lite kritisk - inte mot detta forumet utan på saker jag sett hända i ett annat bilvårdsforum.
Ni får själva bilda er en uppfattning om vilket jag menar, om ni vill........men det är fullständigt ointressant, för det är "felen" som är det viktiga o inte var de påträffades.
Tanken är alltså inte att "kasta skit" på någon utan att ta lärdom av andras "misstag".
Därför namnges inte forumet.
Det finns mycket kunnande på detta grannforum.
De har bara den egenheten att bara lobba (sälja in, prata om) för alla nya medel som "inner circle" har testat.
När det kommer ett nytt medel så glöms förra veckans tiopoängare bort.
Det slutas att prata om dem.......
Det är lite synd, för den ovane gästen tror att han/hon måste ha just det senaste, vilket naturligtvis inte är fallet alls.
Eller som en annan forummedlem uttryckte det, o jag citerar:
"Fast nya läsare kanske kan få den uppfattningen att man måste ha det som forumrävarna upptäckte senast". Slut citat.
Det var också en medlem som hörde av sig till mig o undrade varför det kördes så mycket med förkortningar på produkterna. Han fattade ingenting, han hade svårt nog att sätta sig in i vad han skulle köpa till vad för användningsområde.
Även engelska facktermer var han tvungen att försöka förstå för att kunna hänga med bland inläggen.
Det var en ny värld för en som tidigare handlat vax på OKQ8. Jag anar att han gick tillbaka dit.........
Faktum är att jag fattar inte heller varför man inte kan skriva ut produktens namn för att
alla ska kunna förstå vad som avses.
'
Märk väl, jag har framfört dessa problem till expertisen, men de har inte brytt sig om det så jag la ner det.....synd om nykomlingarna, de tröttnar ganska fort på att läsa utan att förstå.
Där finns många medlemmar men, procentuellt sett, väldigt få är aktiva.
Detta är kanske en del av anledningen..........det blir för avancerat med facktermer på engelska och produktförkortningar på två bokstäver.
Jag hoppas ju såklart att det inte är som jag upplever det...........eller så är det precis så det ska vara på ett "eget" forum.
Nåväl, tillbaka till verkligheten........
Lobbyingen för nya medel kan gudskelov inte inträffa här på samma sätt.
O jag hoppas naturligtvis att detta forumet ska vara riktigt lyhörda när det gäller medlemmars problem o annat som dyker upp.
"Kunskapsdelen" av medlemmarna ska hålla sig till svenska termer o göra svaren lätta att förstå för nybörjaren såväl som hemmaproffset.
Bannlys upprepade förkortningar av produktnamn o engelska facktermer.
Det finns inget behov annat än som egoförstärkande impafaktor hos skribenten.
Forumet är ju här för ALLA medlemmar, inte sant?
Även de som inte har intresse att följa upp alla nya medel som släpps o vilka förkortningar de tillskrivs.
Glöm aldrig det.......