Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Tryckspruta

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Tryckspruta

Inlägg av Jiiins » 11 maj 2009 08:13

Senaste köpet blev en 5l o 8l tryckspruta på Jula, funkar bra återstår att se hållbarheten dock tycker jag hittills vid tidigare köp av dyra o billiga så håller dom nästan lika länge.......så nu köper jag bara billigare :D
Letade efter en länk på dom men hittar inte dom så jag lägger in en bild istället sen finns 8l med vagn oxå för 299:- . Dom har rea på 5l sprutan nu 79:- o 2l 39:- har för mej att jag gav 149:- för 8l nu kommer bilder ;)
Bild

Bild

/Jiiins
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Johnny_k
Ny Medlem

Re: Tryckspruta

Inlägg av Johnny_k » 11 maj 2009 18:27

Dom där ser jag som förbrukningsvara :P så ahr alltid varit den billiga typen som hamnar på gården.
Senast redigerad av 4 Johnny_k, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör

Inlägg av Tantrum » 11 maj 2009 20:24

Jag köpte tre 1-liters trycksprutor för 20 kronor stycket på City Gross i höstas. De funkar ännu fint till både alkalisk- och kallavfettning :jeps
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 07 jul 2010 18:11

Jiiins skrev:Senaste köpet blev en 5l o 8l tryckspruta på Jula, funkar bra återstår att se hållbarheten dock tycker jag hittills vid tidigare köp av dyra o billiga så håller dom nästan lika länge.......så nu köper jag bara billigare :D
Letade efter en länk på dom men hittar inte dom så jag lägger in en bild istället sen finns 8l med vagn oxå för 299:- . Dom har rea på 5l sprutan nu 79:- o 2l 39:- har för mej att jag gav 149:- för 8l nu kommer bilder ;)
Bild

Bild

/Jiiins

Hej!

Tänkte uppdatera lite, nu efter 14 månader så har en utav mina trycksprutor lakt av inte dåligt. Fortfarande funkar alltså två utav dom och det är den till fälgmedel och kallavfettningen som funkar ännu. Den som lagt av hade jag HD-Grön blandat ca.1:25 blandning i. Så jag är helnöjd med dom klart prisvärda! Har nog åkt igenom ca 80 liter hd-grön genom den sprutan.....detta är dock en grov gissning :jeps Sist jag köpte en kvalitetsspruta kostade den ca 500:- . Den höll bara i ca.8 månader :(
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

nyberg
Entusiast
Entusiast

Inlägg av nyberg » 07 jul 2010 20:12

dom brukar spricka i botten, har avverkat 5st ungefär :)
Senast redigerad av 4 nyberg, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av bustorp » 08 jul 2010 13:16

Problemet med de 3 jag haft sönder har till 100% berott på handhavandefel.
Antingen har jag ställt ifrån mig dem på ett snett underlag så att de lallat ner på golvet eller så har jag tappat dem alldeles själv.
De har naturligtvis alltid hamnat så att pipen slagits av på samtliga.
Alla andra har funkat o funkar perfekt. Någon har täppts till i munstycket men det lastar jag inte sprutan för. Pumpar o packningar håller bra.
Jag har bara billiga sprutor (29 - 149:- )i olika storlekar ( 1 - 8 liters) från Harald Nyborg, Biltema, ÖoB o Jula.
Definitivt prisvärda, enligt min åsikt.
Senast redigerad av 4 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Användarvisningsbild
zaphyr
Medlem

Inlägg av zaphyr » 08 jul 2010 22:12

Jeg kjøpte en 5 L på Plantagen, ikke den billigste, men alle andre var utsolgt på det tidspunkt.
Jeg bruker den til felgrens. Først hadde jeg CG Diablo på den, og det fungerte perfekt.
Nå har jeg VP Bilberry på, og det tetter til i rørene, så jeg må demontere den og skylle med varmt vann før den virker igjen.
Senast redigerad av 4 zaphyr, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
jujimbo
Entusiast
Entusiast

Inlägg av jujimbo » 08 jul 2010 23:39

Jag sköjer alltid ur mina efter bruk,har fått för mig att det får dom att hålla längre.

Lärde mig under min tid på läkemedelsföretaget jag jobbade på tidigare att det kvittar om sprutorna är dyra dom lägger av ändå, vi hade trycksprutor som nog låg på bort mot 1000:- styck la av efter nått år ändå ;)
Senast redigerad av 4 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.

Bewsfroe
Medlem

Inlägg av Bewsfroe » 09 jul 2010 16:46

Själv har jag den här från Harald Nyborg som sålde den till specialpriset 199 kr ord. 269 kr.

Dimmar mkt finare än alla billiga sprutor jag provat. Hoppas den håller länge, känns riktigt gedigen så det gör den nog.

Bild

Orkar dock inte tömma den varje gång, utan den får stå med medel i. Lite jobbigt då ja bor i lägenhet å den drättlar lite från munstycket när man ställer ner den på golvet med en liten duns.
Senast redigerad av 4 Bewsfroe, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 09 jul 2010 18:01

Bewsfroe skrev:Själv har jag den här från Harald Nyborg som sålde den till specialpriset 199 kr ord. 269 kr.

Dimmar mkt finare än alla billiga sprutor jag provat. Hoppas den håller länge, känns riktigt gedigen så det gör den nog.

Bild

Orkar dock inte tömma den varje gång, utan den får stå med medel i. Lite jobbigt då ja bor i lägenhet å den drättlar lite från munstycket när man ställer ner den på golvet med en liten duns.

Den såg inte dum ut ;)

Jag brukar vända mina upp o ner och köra ut medlet tills det bara kommer luft, sen även att man släpper ut resten av trycket. Har fått för mej att dom håller längre då!
" En sjuk polernörd "

Skriv svar