Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Grinar ut en skvätt
- Commander
- Trogen Medlem

Grinar ut en skvätt
Seriöst, hur och varifrån får vi tålamodet från?
Tvättade båda bilarna i helgen. Mondeon tar mest stryk som 5 dagar i veckan åker på ett långvarigt vägbygge fullt med klegg. Såg att vägarna började torka upp på söndagen och fick en gnutta hopp om att bilarna fick vara torraoch fina etttag framöver. Både smhi och yr visade 0 mm nederbörd de närmaste dagarna. Nu
Nu på måndags kvällen började det dugga lätt, besviken fast det såg inte så farligt ut, 2 timmar senare är vägarna blöta åter igen. Bor vi inte på ett av de sämsta ställena för att behålla en ren bil så länge som möjligt?
Sen slog det mig, ja hoppas det snart blir minusgrader så får de vara rena ett tag då men hade nog förträngt det att vägarna i länet så klart aka saltas för de minsta lilla - graderna.
Vad får er på bättre tankar och se det hela mer posetivt?
Vet inte om det är jag som vaknar när det är mörkt och somnar när det är mörkt och ger mig en djup deprission :/ (Kvällsjobbare för tillfället)
Tvättade båda bilarna i helgen. Mondeon tar mest stryk som 5 dagar i veckan åker på ett långvarigt vägbygge fullt med klegg. Såg att vägarna började torka upp på söndagen och fick en gnutta hopp om att bilarna fick vara torraoch fina etttag framöver. Både smhi och yr visade 0 mm nederbörd de närmaste dagarna. Nu
Nu på måndags kvällen började det dugga lätt, besviken fast det såg inte så farligt ut, 2 timmar senare är vägarna blöta åter igen. Bor vi inte på ett av de sämsta ställena för att behålla en ren bil så länge som möjligt?
Sen slog det mig, ja hoppas det snart blir minusgrader så får de vara rena ett tag då men hade nog förträngt det att vägarna i länet så klart aka saltas för de minsta lilla - graderna.
Vad får er på bättre tankar och se det hela mer posetivt?
Vet inte om det är jag som vaknar när det är mörkt och somnar när det är mörkt och ger mig en djup deprission :/ (Kvällsjobbare för tillfället)
-
Wolfram
- Medlem
Re: Grinar ut en skvätt
Det positiva med vinterhalvåret? Ingenting, bara skit!!
- Commander
- Trogen Medlem

Ja slaskigast å skitigaste perioden är väl nu. Men ser man över hela året med vädret så suger denna plats på jorden mest kan jag tycka. :/
- Funk
- Moderator

Tanken på Julen och nyårsfirandet.....solljuset som glittrar i rimfrosten eller snön en kall vinterdag. Kanske bygga snögubbar med barnen..
Annars får man väl dricka sprit eller fly landet för värmen..
/Thomas
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- Perra83
- Entusiast

Visst blir bilarna skitiga men det är ändå rätt fint att få tvätta rent. Det är nästan lika jobbigt med pollen på våren.
- ostkroken
- Entusiast

Skoter!!
Vroom vroom
Vroom vroom
- Micke K
- Sponsor

- Kontakt:
- garagehunden KL
- Medlem
Instämmer med trådskaparen. Håller på att knäckas av detta ständiga lerplask.
Fina bilder Micke K. Annat än kava runt i lervatten.
Fina bilder Micke K. Annat än kava runt i lervatten.
- Commander
- Trogen Medlem

Ja pollen och sen har vi alla dessa från och dammigt långt in i Juni på vägarna. Regnperiod i Juli. 3 veckor högtryck i Augusti, oj hann visst inte tvätta bilen denna period.. Haha flrlåt för att jag är så posetiv
-
Wolfram
- Medlem
Man gläds väl för att barnen tycker det är kul, annars suger vintern totalt annat än dagarna kring just julafton då man träffar släkten, äter och sånt där.Funk skrev:Tanken på Julen och nyårsfirandet.....solljuset som glittrar i rimfrosten eller snön en kall vinterdag. Kanske bygga snögubbar med barnen..
/Thomas
Våga inte pratar mer om pollen och regnperioder, varje vinter i Sverige är som en depressionspandemi!!Commander skrev:Ja pollen och sen har vi alla dessa från och dammigt långt in i Juni på vägarna. Regnperiod i Juli. 3 veckor högtryck i Augusti, oj hann visst inte tvätta bilen denna period.. Haha flrlåt för att jag är så posetiv
- Valkyr
- Medlem
- Kontakt:
Det som lockar mest med vintern den här gången är väl den månadslånga resan till thailand i januari-februari... Annars är det mest skit.
- Fox32
- Medlem
Det bästa med vintern är att den verkar bli kortare och kortare... Framförallt så länge vi har elpanna i huset är jag överlycklig när vintrarna blir milda! =)
- Commander
- Trogen Medlem

Där kan jag iofs hålla med Fox32. Men det kunde väl vara torrt på vägarna iaf när det är milt
- Fox32
- Medlem
Ja snö kunde det vara i fjällen.. ingen annanstans...Commander skrev:Där kan jag iofs hålla med Fox32. Men det kunde väl vara torrt på vägarna iaf när det är milt
- Commander
- Trogen Medlem

Fast snö - 20 och en nytvättat bil är inte fy skam. Bästa för att behålla en mörk lack snygg
-
Wolfram
- Medlem
Vägväsendet envisas ju med att salta även vid -20 här i Göteborgstrakterna, blir inge bra alls på mörk bil. 
- Commander
- Trogen Medlem

Det var udda. Det är ju runt 0 som det är halt. Inte i närheten vid -20.. Tragiskt
- Perra83
- Entusiast

Det är najs!Commander skrev:Fast snö - 20 och en nytvättat bil är inte fy skam. Bästa för att behålla en mörk lack snygg
Efter 1,5h i tvätthallen är det härligt att få köra ut i snön och höra hur det knarrar om däcken. Kör hem, tänder en brasa och dricker nybryggt kaffe och äter varma bullar.
Om en månad har vi säkert snö och sen har många av oss långledigt över jul och nyår.
- Micke K
- Sponsor

- Kontakt:
-
Wolfram
- Medlem
Fast saltet smälter ju isen/snön ner till runt -20 grader, får det frysa på igen så blir detCommander skrev:Det var udda. Det är ju runt 0 som det är halt. Inte i närheten vid -20.. Tragiskt