Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med.
Läs gärna mer och tyck till ->
En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
-
peterv
- Medlem
Tjena allihop!
Jag har en Yakima lasthållare som jag använder när jag drar ut och surfar vilket blir ca en gång var annan vecka. Inställningarna är helt perfekta fast sist jag var ute så repade klipsen lacken. De är fästena som går in i dörren vid den rundade kanten på dörren....den repade alltså inte dörren utan motsvarande kaross del dvs insidan på klipsen.
För att undvika nya repor på lacken...kan man klippa ut, tvätta av ordentligt och använda en gammal gummi cykelslang som skydd på insidan utan att den repar lacken eller färgar den...i brist på bättre ideer? Frugan menade på att jag skulle klippa av bitar med MF dukar....

Senast redigerad av 4
peterv, redigerad totalt 14 gång.
-
bustorp
- Trogen Medlem

Gummi funkar.
Vi har Thule på jobbet o de har gummiklädda fötter till vissa VAG-bilar
Senast redigerad av 4
bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk
-
peterv
- Medlem
bustorp skrev:Gummi funkar.
Vi har Thule på jobbet o de har gummiklädda fötter till vissa VAG-bilar
Snacka om snabbsvar
Jag tänkte oxå det i och med fötterna har gummiskydd...fast de är vita (som på bilden) så jag var rädd att det svarta gummit skulle avfärga sig (mer tryck på clipsen)...jag ville egentligen köpa Thule eftersom deras konstruktion verkar bättre vid clipsen med tanke på rep risken....men de hade ingen modell som passade min bil...vilket de har nu 2 år senare

Senast redigerad av 4
peterv, redigerad totalt 14 gång.
-
Adde666
Går att sätta silvertejp på undersidan med.