Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Våtsugning interiört

Invändig rekond, lädervård
limeno
Ny Medlem

Våtsugning interiört

Inlägg av limeno » 13 sep 2011 09:28

Hej, jag har tänkt göra rekonden invändigt om ett tag, ingen erfarenhet sen tidigare. Tillvägagångssättet jag tänkt är det klassiska spruta på interiör schampo med tryckspruta och skrubba och sen suga upp och därefter på en gång till med vatten för att skölja ur och sen dammsuga upp.

Har ni någon måttstock på hur mycket schampo som man sprutar på per 30x30cm eller annat riktmärke? Ska man man spruta på mer vatten än schampo för att skölja ordentligt?

Har gjort en liten test på en sönder sketen dörrmatta jag har utanför mitt kontor och min slutsatsen från den är att det går åt betydligt mer schampo än vad man trott, notering bör göras att jag inte använde riktigt interiör schampo den gången.
Senast redigerad av 1 limeno, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Re: Våtsugning interiört

Inlägg av Funk » 13 sep 2011 17:22

MIn erfarenhet är att det inte går åt speciellt mycket, sköljvatten däremot går det åt ganska mycket.. Jag använder väl någonstans runt 3-4 liter färdigblandad schampolösning i klädseltvätten till en liten inredning. Och i mitt fall så är det lika med någon/några deciliter schampo..

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Skriv svar