Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Dammsugare till Garaget/Bilen?

Invändig rekond, lädervård
Marcus E
Medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: 04 maj 2015 19:03
Ort: Jönköping

Dammsugare till Garaget/Bilen?

Inlägg av Marcus E » 27 dec 2015 09:01

Börjar bli riktigt trött på min kärcher jag köpte på Coop för 5 år sen för typ 600:-
Den funkar bra med ny påse men så fort man suger upp lite fint damm så sätter påsen igen sig direkt. Riktigt störande. Testade att suga upp vatten med den och då lät det som motorn skar men den funkade ju efter torkning :evil:

Någon som har tips på en bra dammsugare för att dammsuga av golvet i garaget och bilen?
Har en klädseltvätt så den behöver inte nödvändigtvis kunna suga vatten.

Så vad använder ni och är ni nöjda? :jeps

Pascona
Medlem
Inlägg: 236
Blev medlem: 05 aug 2013 10:11
Ort: Umeå

Re: Dammsugare till Garaget/Bilen?

Inlägg av Pascona » 27 dec 2015 12:27

Har en grovdammsugare ifrån Nilfisk (vet ej modell) som fått smaka sågspån, garagedamm och allt möjligt senaste åren. Motorn brann dock efter fyra år men den fick slita rätt hårt dom åren.

popp
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1120
Blev medlem: 23 maj 2012 08:37
Ort: Halmstad

Re: Dammsugare till Garaget/Bilen?

Inlägg av popp » 27 dec 2015 13:05

Denna köpte jag.http://www.bauhaus.se/grovdammsugare-mv ... cgod56gLjA :jeps

Den är jag riktigt nöjd med. :D

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Dammsugare till Garaget/Bilen?

Inlägg av Perra83 » 27 dec 2015 13:21

popp skrev:Denna köpte jag.http://www.bauhaus.se/grovdammsugare-mv ... cgod56gLjA :jeps

Den är jag riktigt nöjd med. :D
Tänkte tipsa om den jag med! Tittade på den igår på Bauhaus. Där va den förövrigt billigast. 2500kr kostade den på andra ställen.
Ja har en liknande 5.200 eller nått som saknar bottenpluggen annars rätt lik. Använd alltid filter när ni använder sugen. Svågern hade ett trasigt filter och ingen påse i när jag dammsög hans garage. Den låter inge bra längre.... tänkte köpa den där MV 6 till honom.
Inga problem att suga vatten med den i alla fall. Sög ur skråvet på en båt med 5.200. Barr, löv mm. funkar oxå. Finns ett speciellt bil kit till Kärcher som innehåller förlängningsslang och massa olika munstycken.

Marcus E
Medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: 04 maj 2015 19:03
Ort: Jönköping

Re: Dammsugare till Garaget/Bilen?

Inlägg av Marcus E » 27 dec 2015 17:20

Är ju lite Festool frälst så blev faktiskt en Festool MIDI med tillbehörssett. Slängde med 2st Gloria PRO 5 sprutor med:)

Skriv svar