Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Skillnad mellan bumper care och vinyl&rubber care
-
danne5
- Entusiast

Skillnad mellan bumper care och vinyl&rubber care
tjatja
Har tänkt köpa ett medel som fräschar upp och gör gummi/plast ytorna glänsande, på såväl bil som hoj. Tänker köpa mig autoglym då jag har fått förtroende för dem, så då är min fråga såsom rubriken lyder, Vad är det för skillnad på dessa två, den ena är ju lite gelaktig medan den andra är ett spray, och såvitt jag vet så är vinyl&rubber care (spray) billigare, så då undrar jag, att om jag t.e.x ska göra däcksidorna svarta och glänsande, så blir det samma resultat med v&r care, eller om jag vill få stötfångarna riktigt svarta och fina, vad är skillnaden, sedan så går ju v&r care att spraya på insidan oxå så det känns som ett mer vettigt alternativ
Stämmer det jag säger...
Tacksam för svar
obs.tänker inte köpa nåt annat fabrikat (t.e.x concept vista), då jag troligen måste beställa eller åka långa vägar för att få nåt annat än turtle:D
Har tänkt köpa ett medel som fräschar upp och gör gummi/plast ytorna glänsande, på såväl bil som hoj. Tänker köpa mig autoglym då jag har fått förtroende för dem, så då är min fråga såsom rubriken lyder, Vad är det för skillnad på dessa två, den ena är ju lite gelaktig medan den andra är ett spray, och såvitt jag vet så är vinyl&rubber care (spray) billigare, så då undrar jag, att om jag t.e.x ska göra däcksidorna svarta och glänsande, så blir det samma resultat med v&r care, eller om jag vill få stötfångarna riktigt svarta och fina, vad är skillnaden, sedan så går ju v&r care att spraya på insidan oxå så det känns som ett mer vettigt alternativ
Stämmer det jag säger...
Tacksam för svar
obs.tänker inte köpa nåt annat fabrikat (t.e.x concept vista), då jag troligen måste beställa eller åka långa vägar för att få nåt annat än turtle:D
Senast redigerad av 1 danne5, redigerad totalt 14 gånger.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Re: Skillnad mellan bumper care och vinyl&rubber care
Autoglym Bumper Care 325ml
Utvändigt....Geleaktig grön massa som är bra på sliten gummi och plast utvändigt på fordon...Stötfångarfinish fungerar både som renoverings- och skyddsmedel och ytorna får nytt liv och ursprungligt utseende. Medlet bildar ett hårt, genomskinligt, smidigt och vattentätt skikt mot fukt och smuts. Utmärkt på utvändiga plast- och gummidetaljer i alla färger....ja en av dom absolut bästa för utvändigt bruk på fordon...Fast Concept Vista är bättre....
Autoglym Vinyl & Rubber Care 500ml
Invändigt...Förnyar och skyddar plast/lamina/träpaneler, instrumentpaneler, läderklädsel, dörrkarmar, dörrlister samt plast på dörrar och säten. Glänser upp plast och gummi efter motortvätt .....Rätt populär produkt just för detta ändamål....Många gillar den väldigt mycket...
Utvändigt....Geleaktig grön massa som är bra på sliten gummi och plast utvändigt på fordon...Stötfångarfinish fungerar både som renoverings- och skyddsmedel och ytorna får nytt liv och ursprungligt utseende. Medlet bildar ett hårt, genomskinligt, smidigt och vattentätt skikt mot fukt och smuts. Utmärkt på utvändiga plast- och gummidetaljer i alla färger....ja en av dom absolut bästa för utvändigt bruk på fordon...Fast Concept Vista är bättre....
Autoglym Vinyl & Rubber Care 500ml
Invändigt...Förnyar och skyddar plast/lamina/träpaneler, instrumentpaneler, läderklädsel, dörrkarmar, dörrlister samt plast på dörrar och säten. Glänser upp plast och gummi efter motortvätt .....Rätt populär produkt just för detta ändamål....Många gillar den väldigt mycket...
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
-
danne5
- Entusiast

Så med andra ord så är det alltså egentligen bara formen som är annorlunda, det jag egentligen ville ha svar på var att v&r care oxå ger en svart shinande yta såsom bumper care gör (har provat den tidigare)

- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Den ger inte samma glansiga yta eftersom den skall användas interiört, t.ex. på toppkåpan, för då skulle man få störande reflexer i frontrutans insida efter mörkrets inbrott....danne5 skrev:Så med andra ord så är det alltså egentligen bara formen som är annorlunda, det jag egentligen ville ha svar på var att v&r care oxå ger en svart shinande yta såsom bumper care gör (har provat den tidigare)
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
-
danne5
- Entusiast

ok, får ta och fundera 
-
danne5
- Entusiast

Tänkte om jag ändå skulle beställt en liten flaska concept vista, men går det till däcksidor 
- Funk
- Moderator

Inget vidare, det fungerar bäst till ganska hård plast...danne5 skrev:Tänkte om jag ändå skulle beställt en liten flaska concept vista, men går det till däcksidor
/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
danne5
- Entusiast

ok, då frår det nog bli bumper care ändå
När vi nu en gång är inne på autoglyms medel kanske det passar att jag droppar en fråga (fast det är i fel kategori
)
Har för en tid sen köpt en flaska Autoglym Ultra deep shine, och har inte ännu riktigt förstått, är det ett polermedel eller ett vax eller en ''mixture'' av de båda?

När vi nu en gång är inne på autoglyms medel kanske det passar att jag droppar en fråga (fast det är i fel kategori
Har för en tid sen köpt en flaska Autoglym Ultra deep shine, och har inte ännu riktigt förstått, är det ett polermedel eller ett vax eller en ''mixture'' av de båda?
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
danne5 skrev:Har för en tid sen köpt en flaska Autoglym Ultra deep shine, och har inte ännu riktigt förstått, är det ett polermedel eller ett vax eller en ''mixture'' av de båda?
Skulle nog påstå att det är en mixkur.. för att inte göra förklaringen för invecklad..
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
-
danne5
- Entusiast

ok, tacktack:)
8)
8)