Hej!
Interiörens plast på innerdörrar och instrumentpanel är rätt knottrig på SAAB:en. När man fräschar upp med plastmedel så är det svårt att få ut medlet jämnt på hela ytan (ända ner kanske man ska säga). Finns något knep eller finns vissa medel som funkar bättre på den typen?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Intriörplasten i 9-3
-
peta
- Medlem
Intriörplasten i 9-3
Senast redigerad av 1 peta, redigerad totalt 14 gånger.
- Funk
- Moderator

Re: Intriörplasten i 9-3
Använd en vattenbaserad dressing, spraya på lätt fuktad yta, stryk ut med vanlig mjuk målarpensel, eftertorka.
Lämplig dressing är Trutest White.
/Thomas
Lämplig dressing är Trutest White.
/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
peta
- Medlem
Tackar. Det får jag prova nästa gång nåt beställs från BBV.
Senast redigerad av 1 peta, redigerad totalt 14 gånger.
- Taber
- Ny Medlem
Nu har jag precis provat den här behandlingen. Plasten i min 9-3a fick en omgång med Brisk och sedan Trutest white dressing med en MF-duk. Det blev riktigt fint och jämnt resultat, återstår att se hur länge det håller.
Senast redigerad av 1 Taber, redigerad totalt 14 gånger.
-
absint
- Ny Medlem
Har också en 9-3, tänkte höra om ni fortfarande är nöjd med Trutest.
Har använt Autosmarts vinyl shield i tidigare bilar med jättebra resultat, men det funkar inte alls i Saabs knottriga paneler.
Har använt Autosmarts vinyl shield i tidigare bilar med jättebra resultat, men det funkar inte alls i Saabs knottriga paneler.