Köpte några Leather Master-produkter för att fräscha upp min svarta skinnklädsel.
Sätena blev väldigt rena och fina, efter tvätt, färgning i sprickor samt inkrämning.
MEN, de färgar av sig! Tar man ett fuktigt tyg och drar på sätet så blir det svart.
Då tyckte jag ändå att jag använde "Colour Make Up" ganska sparsamt. Och jag har smörjt in med "Protection Cream" i 5-6 omgångar efteråt, och de färgar ändå av sig. Sedan har jag även provat att tvätta igen med "Soft Cleaner" men utan resultat.
Alla tips om hur jag ska gå till väga för att få sätena att sluta färga av sig mottages tacksamt! Även om det innebär att jag ska använda något starkt medel som helt tar bort den nya färgen.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Erfarenhet av LM Colour Make Up? Behöver hjälp!
-
Bateman
- Ny Medlem
Erfarenhet av LM Colour Make Up? Behöver hjälp!
Senast redigerad av 1 Bateman, redigerad totalt 14 gånger.
- Funk
- Moderator

Re: Erfarenhet av LM Colour Make Up? Behöver hjälp!
Det skall finnas en lack som förseglar efter färgning i deras sortiment...
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
Bateman
- Ny Medlem
Okej, tack för tipset. Jag ska höra med stället där jag köpte grejerna, han var trots allt auktoriserad Leather Master "möbeldoktor".
I instruktionerna står det bara att man ska använda "Protection Cream" efter färgningen, tills skinnet inte färgar av sig, men nu har jag gjort av med nästan en hel flaska på en stol.
En annan sak som kanske fler har råkat ut för, om man har färgade sömmar i sin läderklädsel, kan man på något sätt ta bort läderfärgen från dessa? Det var oundvikligt att även sömmen fick färg på vissa ställen, så nu står jag inför valet att antingen försöka ta bort färgen eller färga hela sömmarna i samma färg som skinnet (svart).
Färgen är ju ganska lätt att få bort från händer och trasor, men jag har provat att ta tops och gnugga bort den från sömmarna, det fungerande inte. Tips?!
I instruktionerna står det bara att man ska använda "Protection Cream" efter färgningen, tills skinnet inte färgar av sig, men nu har jag gjort av med nästan en hel flaska på en stol.
En annan sak som kanske fler har råkat ut för, om man har färgade sömmar i sin läderklädsel, kan man på något sätt ta bort läderfärgen från dessa? Det var oundvikligt att även sömmen fick färg på vissa ställen, så nu står jag inför valet att antingen försöka ta bort färgen eller färga hela sömmarna i samma färg som skinnet (svart).
Färgen är ju ganska lätt att få bort från händer och trasor, men jag har provat att ta tops och gnugga bort den från sömmarna, det fungerande inte. Tips?!
Senast redigerad av 1 Bateman, redigerad totalt 14 gånger.
- Kapten Haddock
- Entusiast

När man målar med LM så lägger man en lack ovan normalt, har ingen större koll på deras touch upp grejor men iaf när man blåser med spruta.
Ang sömmarna är det bara att färga rubbet.
Går kanske att bålla undan om man lägger ner 100 timmar per säte men inger ja skulle rekomendera:)
MVH/
Ang sömmarna är det bara att färga rubbet.
Går kanske att bålla undan om man lägger ner 100 timmar per säte men inger ja skulle rekomendera:)
MVH/